خبرگزاری کار ایران

تکلیف گروه‌های نامتعارف باید مشخص شود/دولت شرایط انتخابات سالم را فراهم کند

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه با گروه‌های فراقانونی روبرو هستیم که به خود اجازه می‌دهند در هر موضوعی دخالت کنند، گفت: قبل از هر اقدامی باید تکلیف گروه‌های نامتعارف مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا در جلسه هم اندیشی دبیران کل تشکل‌های سیاسی و معاون وزیر کشور گفت: من به توانایی جناب مقیمی برای مسوولیت‌شان اعتقاد دارم.

وی ادامه داد: ما امروز میراث‌دار 8 سال ویرانی در کشور هستیم. به هر حال کار کردن در این فضا را بسیار سخت می کند و وظایف سنگینی را بر دوش وزارت کشور محول کرده است.

قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: برای ایجاد یک انتخابات سالم در سال 94 ما نیاز به یکسری الزامات داریم. اول اینکه باید آرامش و امنیت در کشور کاملا حفظ و با عوامل ناامنی برخورد شود. گروه‌های نامتعارفی که امروز فعالیت غیر قانونی آنها در کشور نهادینه شده است که قبل از هر اقدامی باید تکلیف آنها مشخص شود.

وی گفت: ما باید با کسانی که می‌خواهند از امکانات نهادهای عمومی و حکومتی در راستای اهداف خودشان استفاده کنند، برخورد شود.

منتجب نیا ادامه داد: امروز ما در کشور با گروه‌های فراقانونی روبرو هستیم که به خود اجازه می‌دهند در هر موضوعی دخالت و سخت‌گیری‌هایی را ایجاد کند.

وی درباره برگزاری مراسم و تشکل‌های احزاب نیز گفت: امروز احزاب و تشکل‌های سیاسی برای برگزاری یک برنامه ساده در یک شهرستان با انواع مشکل‌ها روبرو هستند و گاهی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از آنها می‌خواهند که منبع آنها در آن تشکل‌ها باشند و برای آنها خبر بیاورند .

وی در پایان گفت: امسال اولین انتخابات دولت تدبیر وامید شکل می گیردو باید دولت همه شرایط را برای انتخابات سالم فراهم کند که احزاب و همه تشکل‌ها بتوانند آزدانه در آن فعالیت داشته باشند

کد خبر : ۲۶۰۹۳۱