خبرگزاری کار ایران

تصمیم دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد درست است

در سال جاری پس از مجوزهای لازم توانستیم حدود 600 هزارتن محصول را به هشت کشور صادرکنیم که در مرحله اول پس از یک دوره وقفه، موفقیت بزرگی برای بخش صادرات محصول ما بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، عبدالمجید شریفی اظهار داشت: در برنامه رشد اقتصادی کشور، سهم بهره‌وری حدود 30 درصد تعیین شده است، شرکت فولاد خوزستان به دلیل همین نگاه ویژه و با استفاده بهینه از منابع انسانی ارزشمند و ارتقای کیفیت محصولات، اهتمام خاصی به موضوع بهره‌وری دارد.

شریفی افزود: در مقایسه با بنگاه‌های همکار، فولادخوزستان از جایگاه شایسته‌ای برخوردار شده و دستاورد این توفیق، حضور موفق شمش تولیدی فولاد خوزستان در بازارهای صادراتی بین‌المللی است. 
مدیرعامل شرکت فولادخوزستان افزود: در سال جاری پس از مجوزهای لازم توانستیم حدود 600 هزارتن محصول را به هشت کشور صادرکنیم که در مرحله اول پس از یک دوره وقفه، موفقیت بزرگی برای بخش صادرات محصول ما بود. 
وی گفت: امیدواریم با تلاش همکاران و حفظ همین روند توسعه، این رقم در سال آتی به میزان یک میلیون تن افزایش یابد.
شریفی همچنین از تصمیم درست دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاصی که بازارهای فولادی در تمام دنیا دارند برخی از کشورها برای جلوگیری از ارزان فروشی و بازار شکنی کشوری مانند چین، تعرفه‌هایی وضع کردند و متاسفانه در کشور ما تاکنون این تعرفه‌ها بسیار پایین بوده که خوشبختانه اولین گام برداشته شده است.
تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد اخیرا اجرایی شده که بر اساس این مصوبه، تعرفه شمش 10درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادی 15درصد و مقاطع طولی 20 درصد تعیین شده است.
شریفی در ادامه یادآور شد: اقدامات دولت تنها برای ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان داخلی بوده، اما مشکل اصلی بخش تولید فولاد این است که به واسطه رکود بازار مسکن و تخصیص ندادن بودجه عمرانی به ایجاد پروژه‌های جدید، هیچ تقاضایی برای محصولات فولادی از سمت پروژه‌های عمرانی به تولیدکنندگان فولاد وارد نمی‌شود. 
وی گفت: با توجه به بهبود شرایط بازار به نظر می‌رسد در سال آتی این موضوع محرک خوبی برای بازار می شود و مانع ورود محصولات فولادی به کشور خواهد شد اما شاید این فقط کافی نباشد اما برای گام اول خوب است.
شریفی درباره طرح فولاد شادگان که در سال جاری 65 درصد سهام آن را فولاد خوزستان خریداری کرده است و تکمیل سریع آن را در دستور کار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه پیشرفت پروژه خوب بوده و در این زمینه کارگاه فعال شده و تجهیزات خارجی در حال وارد شدن است.
مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: امیدواریم، بتوانیم در سال 94 به ویژه در 6 ماه اول سال بخش احیاء مستقیم این پروژه را راه اندازی کنیم. به این ترتیب، فولاد شادگان اولین طرح از طرح‌های هفتگانه فولادهای استانی است که با بهره‌گیری از تجارب فولاد خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

کد خبر : ۲۶۰۷۵۲