خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

آشفته بازار پرتقال در روزهای پایانی سال

در بازارهای شهرستان‌ها نیز توزیع پرتقال و نارنگی خارجی با حجم بالا گزارش شده است./ بسته بندی پرتقال و نارنگی خارجی نامرغوب است .

ایلنا- در حالی که تنها ۴ روز تا پایان سال باقی مانده است و علی رغم برنامه‌ریزی و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در ذخیره سازی پرتقال که با هدف کنترل و تنظیم بازار شب عید صورت گرفت اما بازار این محصول دچار مشکلاتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از میادین عرضه و فروش میوه، بی‌کیفیتی پرتقال‌های ذخیره‌سازی شده توسط سازمان تعاونی روستایی و همچنین وزن غیراستاندارد این محصول موجب بروز نارضایتی در خریداران پرتقال شده است.

 یک منبع آگاه در این رابطه به ایلنا می‌گوید پرتقال‌های ذخیره‌سازی شده امروز در سطح شهر توزیع شده بی‌کیفیت است و همچنین وزن این محصول با توجه به قیمت کیلویی ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به هیچ عنوان استاندارد نیست.

همچنین رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی قیمت هر کیلو پرتقال به صورت عمده فروشی را نیز ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: جالب است که در بازارهای شهرستان‌ها نیز توزیع پرتقال و نارنگی خارجی با حجم بالا گزارش شده است.

وی تاکید می‌کند: صبح امروز نیز از میادین میوه و تره‌بار شیراز و اهواز خبر رسید که پرتقال و نارنگی خارجی در بسته‌بندی‌های نامرغوب که صددرصد بدون مجوز وارد کشور شده در سطح وسیع برای فروش در این شهر‌ها توزیع شده است. در صورتی که اگر این محصولات بدون منع قانونی و با پرداخت عوارض دولتی وارد کشور می‌شد هم از نظر بهداشتی مطمئن بود و هم انحصاری برای واردات این محصول وجود نداشت.

کد خبر : ۲۶۰۷۱۳