خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست لرستان

تالاب پلدختر با حمایت مدیریت مسئولان احیاء می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۴۸

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: ، احیاء تالاب‌ها در سطح ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته و چنانچه اعتباراتی تخصیص یابد تالاب پلدختر احیاء می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند عصر دیروز در جمع خبرنگاران در رابطه با آسیب رسانی معادن به محیط زیست، اظهار داشت: حوزه فعالیت معادن در دو منطقه حفاظت شده و آزاد تعریف شده است.

وی افزود: فعالیت در مناطق حفاظت شده ممنوع است و در مناطق آزاد باید از محیط زیست استعلام گرفته شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: پیشنهاد شد صاحبان معادنی که مجوز فعالیت در مناطق حفاظت شده را دارند اگر موافق باشند جایگزینی معادن خارج از مناطق حفاظت شده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تالاب‌ها می‌تواند اثرات زیانبار ریزگردها را کاهش دهند، بیان کرد: تالاب‌ها در سنوات گذشته مورد تعرض قرار گرفت، احیاء تالاب‌ها در سطح ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته و چنانچه اعتباراتی تخصیص یابد تالاب پلدختر احیاء می‌شود.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: پاسگاه تالاب پلدختر در حال احداث است و احیاء تالاب‌های دورود و بروجرد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دریاچه گهر یک سرمایه ملی قلمداد می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دریاچه گهر ظرفیت محدودی در زمینه ورود گردشگر دارد، سازمان محیط زیست در زمینه احداث جاده به منظور دسترسی به این دریاچه مخالف است.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: منطقه اشترانکوه به عنوان یکی از پنج منطقه پایلوت در سطح کشور قرار گرفت، با توجه به اینکه مدیریت اشترانکوه در قالب دستورالعمل ابلاغ شده اگر متقاضی داشته باشد در قالب طرح مدیریت معرفی و به سازمان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: پروژه مرکز تحقیقات زیست محیطی همزمان با احداث بام لرستان تعریف شد ولی متأسفانه تاکنون هیچ اقداماتی در راستای فعالیت این پروژه انجام نشده است.

فتحی بیرانوند افزود: با پیگیری‌های انجام شده و از طریق شورای توسعه برنامه ریزی استانداری مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث این پروژه اختصاص یافت، کارفرمای این پروژه سازمان مسکن و شهرسازی است که امیدواریم با اعتبارات امسال شاهد ساخت و ساز آن در سال آینده باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده این سازمان در ایام نوروز، عنوان کرد: در مناطق طبیعی تحت مدیریت محیط زیست کشیک‌ها و گشت‌های کنترلی شبانه روزی چه در مناطق حفاظت شده و چه در  مناطق دیگر مستقر می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست لرستان بیان کرد: شاید بیشترین دغدغه مربوط به بحث فرهنگ باشد که می‌بایست خود مردم ورود پیدا کنند و حامی طبیعت باشند.

وی تصریح کرد: سامانه 1540 برای نخستین بار در سطح استان در خطوط شبانه روزی راه اندازی شد که آمادگی دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز