خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه مرکبات در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر کشاورزی علیرغم کمبودها حاضر به واردات نیست/میوه‌های وارداتی قاچاق شده است

رییس اتحادیه مرکبات در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از وزیر جهاد کشاورزی کمال قدردانی را دارم که با وجود کمبود‌ها حاضر به واردات این کالا‌ها نشد و در مقابل فشار‌ها ایستادگی کرد تا ضرری به اقتصاد کشور و تولیدکنندگان وارد نشود.

عنایت الله بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ ایلنا، در خصوص میزان تولید و واردات مرکبات برای بازار شب عید گفت: تمام محصولاتی که وارد بازار خواهد شد، تولید خودمان است؛ ما به هیچ وجه اقدام به واردات این کالا نکرده‌ایم اگر هم محصول وارداتی در بازار باشد، قطعا از طریق قاچاق وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل تورم و مسائلی از این قبیل شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم؛ تمام تلاشمان را می‌کنیم که برای شب عید بازار باثبات تری داشته باشیم.

بیابانی در خصوص مقدار لیمو شیرین و نارنگی در بازار میوه وتره بار، اظهار کرد: ما با کمبود این دو محصول مواجه‌ایم؛ البته این میوه‌ها جزو میوه‌های پر مصرف در این ایام نیست و مردم می‌توانند از میوه‌های دیگر مانند کیوی استفاده کنند در واقع اینکه به دلیل کمبود لیمو شیرین اقدام به واردات این کالا کنیم، کار درستی نیست و نوعی سنت‌شکنی محسوب می‌شود.

وی در ادامه اذعان داشت: در حقیقت مرکبات جزو ارزان‌ترین میوه‌هایی است که در اختیار مردم قرار دارد؛ این قیمت‌ها هم برای شب عید شکسته خواهد شد وما مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. ما هم اکنون شاهد گرم‌تر شدن هوا در این چند روز اخیر هستیم واگر انباردار‌ها بخواهند احتکار کنند، به ضرر خودشان است زیرا با گرم شدن هوا میوه‌هایشان از بین خواهد رفت و دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

کد خبر : ۲۵۸۰۱۷