خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی کاشانی:

مذاکرات به نتیجه هم نرسد٬ ایران برنده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مذاکرات به نتیجه هم نرسد٬ ایران برنده است٬ گفت: ایران با مذاکرات به جهان نشان داد که منطق ما منطقی درست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: نتانیاهو سخنان پریشان و بیهوده‌ای در مورد لزوم عدم دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران در کنگره آمریکا بیان کرد و در آنجا نیز عده‌ای برای این یاوه‌گویی‌ها کف زدند که در پاسخ به آنها باید بگوییم نه تنها ایران برای دنیا خطر نیست بلکه در طی سی و شش سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ایران هیچ‌گاه خطری را برای سایر کشورها نداشته است و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز ایران تنها از خود دفاع کرد و هیچ‌گاه به جایی حمله نکرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ایران کشوری است که بر پایه ایمان و اسلام که منادی آن قانون اساسی است اداره می‌شود و رهبری آن برعهده فقیهی جامع الشرایط است که دارای تقوا و عدل است. امام راحل چنین ویژگی‌هایی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز چنین ویژگی‌هایی را دارا هستند. ایران با اتکا بر عدل، ایمان و اسلام در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و منزه است از هر گونه تجاوز به کشورها.

وی با تاکید بر اینکه ایران بر امنیت و آزادی استوار است تصریح کرد: نتانیاهو از این جهت مخالفت خود با توافق ایران با 1+5 را مطرح کرده است تا به خیال خود برای ایران مشکل ایجاد ‌شود اما باید به آنان اینگونه پاسخ داد که اگر توافقات به نتیجه برسد و ایران با 1+5 توافق کند٬ طرفین برده اند و برد- برد اتفاق افتاده است اما اگر به نتیجه نرسیم آنچه اتفاق افتاده برد- باخت است؛ بدین معنا که ایران برده و 1+5 باخته است.

آیت الله امامی کاشانی در تشریح دلایل برد ایران در صورتی که حتی مذاکرات به نتیجه نرسد٬‌اظهار کرد: ایران با مذاکرات به جهان نشان داد که منطق ما منطقی درست است و به گفته امیرالمومنین منطق ثواب است و هم اکنون این منطق ثواب در نظام جمهوری اسلامی از سوی وزارت امور خارجه بیان می شود و در همین راستا باید افزود که ملت منسجم و رهبری عدل و ایمان نیز پشت این سخنان وزارت امور خارجه هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درپیش از خطبه های نماز جمعه افزود: آقای نوبخت به جمله بسیار خوبی در میان صحبت‌های خود اشاره کردند که در لایحه‌ای که دولت برای بودجه سال 1394 به مجلس داده و مجلس آن را تصویب کرده است٬ مبتنی بر به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست بلکه بر اساس توانمندی‌های داخلی کشور ایران است و اگر نتانیاهو فکر می‌کند اگر توافقی نشود فشاری بر ایران وارد می شود  نه تنها رژیم غاصب بلکه هواداران این رژیم در غرب، آمریکا و عمالش در منطقه آرزوی این فشار را به گور خواهند برد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: ایران در ارتقا، اعتلاء و عزت همچنان به پیش می‌رود و همانطور که به آن اشاره شد اگر توافقات به نتیجه هم نرسد ایران برده است چرا که به دنیا فهمانده ما اهل منطق هستیم و این شما صهیونیست‌ها و کشورهای غربی حامی‌تان هستید که باختید؛ چون نشان دادید اهل زور، باطل و یاوه‌گویی هستید و در نزد افکار عمومی دنیا این شما هستید که آبروی‌تان رفته و در مقابل ایران به حیثیت رسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان نکته‌ای دیگر در مورد یاوه‌گویی‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا افزود: در پاسخ به اینکه این فرد اعلام داشته است که ایران برای جهان تهدید است و به دنبال سلاح هسته‌ای است باید بگویم ایران به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست بلکه مسئله هسته‌ای حرکت علمی بر اساس نیازهای علمی است و تهدید واقعی از میان جمعیت هفت میلیارد و اندی جهان یک میلیون نفری هستند که سردمداران تمام کشورهای استکباری در آمریکا ، اروپا ، رژیم صهیونیستی و برخی عمال کشورهای منطقه راتشکیل می دهند که جنایات ، توطئه ها و خونریزی ها در جهان از آنها نشات گرفته و این ها هستندکه داعش و طالبان را ایجاد می کنند و علیه دنیا حرکات نظامی را ترتیب می دهند.

رئیس مدرسه عالی شهید مطهری با انتقاد از حرکت غیر فرهنگی جهان غرب و صهیونیست‌ها علیه اسلام وپیامبر اکرم(ص) افزود: هدف از این اقدامات و کشیدن این کاریکاتورهای موهون حرکت ضد فرهنگی علیه اسلام و ایجاد اسلام هراسی درجهان است اما بسیاری از جمعیت جهانی به این‌گونه حرف‌های برآمده از صهیونیست‌ها گوش فرا نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در مقابل چنین اقداماتی کشورهای اسلامی وظیفه دارند که نسبت به تبلیغ اسلام واقعی درجهان بکوشند همانطور که رهبری معظم انقلاب در اقدامی هوشمندانه با نامه‌ای که به جوانان دنیا نوشتند این وظیفه خطیر را انجام دادند و در همین راستا سفارت‌ها ، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه با ید کوشا باشند تا چهره واقعی اسلام را به جهانیان بشناسانند.

امامی کاشانی همچنین درمورد بحث بودجه و نکته‌ای که وزیر اقتصاد در مورد فرار برخی در کشور از پرداخت مالیات گفته بود٬ افزود: بحث مالیات بحثی است که در فقه بیشتر باید مطرح شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنانی درباره اقتصاد مقاومتی تاکیداتی داشتند مسائل مالیاتی باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر بر بحث مالیات‌ها در شرایط فعلی کشور تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند که تنها در احکام فقهی خمس و زکات مطرح است ولی امیرالمومنین(ع) در طول 5 سال حکومت خود حرکت اقتصادی را پایه‌ریزی کردند که نه در زکات می‌گنجید و نه خمس. چرا که در زمان ایشان در فقه خمس به 9 چیز تعلق می‌گرفت اما امیرالمومنین(ع) اقدامی فراتر را بنیان نهادند و آن تسری این موضوع به موارد دیگر بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید براینکه حوزه‌ها باید مبانی خمس وزکات را براساس مبانی مالی تحکیم بخشند افزود: متاسفانه هم اکنون در کشور برخی این تصور را دارند که همچون زمان رژیم ستمشاهی باید از پرداخت مالیات فرار کنند اما باید گفت که فرار از مالیات خلاف شرع است و آن عزیزانی که دارای تمکن مالی هستند و خمس وزکات نمی‌دهند باید در مورد این مسئله جدی باشند چرا که امیرالمومنین(ع) در این باره فرمود:««آنها که خمس وزکات را نمی‌دهند در پیشگاه خداوند چه جوابی خواهند داشت».

امامی کاشانی در مورد لزوم پرداخت مالیات و خمس و زکات در شرایط فعلی کشور افزود: در شرایطی که در کشور اقتصاد مقاومتی وجود دارد و با وضعی که پیش روی دنیا است باید افراد حقوق خود را ایفا کنند تا کشور در ابعاد مختلف بتواند بخشی از هزینه های خود را تامین کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان با تاکید براینکه کشور جمهوری اسلامی کشور امام عصر(عج) و حضرت زهرا(س) است درمورد انفاق و صدقات تصریح کرد: بنا بر حدیثی که در وسایل الشیعه آمد ه است حضرت امام محمد باقر(ع) در این باره فرموده اند اگر فردی بیتی از خانه‌های مسلمانان را که بدون سرپرست مانده اداره کند بهتر از این است که ده بار به حج برود و در ذیل آیه شریفه «و فی اموال حق من سائل و المحروم» باید به وضعیت محرومان به ویژه که اکنون شب عید نیز در پیش است٬ رسیدگی شود و چه بهتر اینکه کمک به محرومان از طریق مراجعی نظیر کمیته حضرت امام(ره) که در این راستا گام‌های مهمی برداشته اند٬ اقدام صورت گیرد.

کد خبر : ۲۵۸۰۱۰