خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایلنا:

از مسافران تقاضا می کنیم پس از اتمام پرواز از هواپیما پیاده شوند/ در آمریکا هم 27 درصد پروازها با تاخیر انجام می شود

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در واکنش به این شیوه اعتراض مسافرانی که در پی تاخیر پروازشان پس از اتمام پرواز از هواپیما پیاده نمی شوند تا ایرلاین جریمه تاخیر را بپردازد، گفت: از مسافران تقاضا می کنیم پس از اتمام پرواز از هواپیما پیاده شوند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه پیاده نشدن مسافران از هواپیما هم به خود مسافران و به شرکت هواپیمایی ضربه می‌زند، ادامه داد: مردم در این شرایط باید با ایرلاین‌ها همراهی و شرایط ایرلاین‌ها را درک کنند.

وی گفت: علت عمده تاخیر‌ها به بدی آب و هوا یا مسائل موبوط به نقص فنی بر می‌گردد و قطعا تاخیر‌ها هم به دلیل رعایت ایمنی و حفظ جان مسافران است و اینکه مسافران پس از اتمام پرواز از هواپیما پیاده نمی‌شوند، اقدام درستی نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه این روز‌ها اطلاع رسانی از تاخیر‌ها افزایش یافته است، اظهارکرد: میزان مدت زمان تاخیر‌ها افزایش قابل توجهی نداشته بلکه اخیرا اطلاع رسانی درباره تاخیر پرواز‌ها افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تاخیر در تمام شرکت‌های هواپیمایی کشورهای مختلف وجود دارد و در امریکا هم ۲۷ درصد پرواز‌ها با تاخیر انجام می‌شود و در ایران هم تاخیر به دلیل نقص فنی و بدی شرایط اب و هوا اجتناب ناپذیر است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه هیچ شرکت هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی حاضر نیست پرواز خود را با تاخیر انجام دهد، ادامه داد: تاخیر در وهله اول به خود ایرلاین‌ها ضرر می‌زند چراکه ایرلاین‌ها باید زیان حاصل از تاخیر ناخواسته را بپردازند.

وی درباره وظایف ایرلاین‌ها در زمان تاخیر گفت: نمایندگانی از تمام ایرلاین‌ها در فرودگاه‌ها حضور دارند که پاسخگویی به مسافران از تکالیف قانونی شرکت‌های هواپیمایی است و در غیر این صورت مسافران می‌توانند از ان ایرلاین به شرکت هواپیمایی شکایت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون برخی از ایرلاین‌ها فایل پروازهای نوروزی خود را باز نکرده‌اند، گفت: برخی از ایرلاین‌ها در حال اماده سازی هواپیماهای ناوگان خود برای پروازهای نوروزی هستند و این هواپیما‌ها باید Cچک یا چک‌های دوره‌ای خود را انجام دهند و تا شرکت هواپیمایی از قابلیت پرواز هواپیما اطمینان پیدا نکند، نمی‌تواند برای پرواز با ان هواپیما برنامه ریزی داشته باشد.

کد خبر : ۲۵۶۵۹۸