خبرگزاری کار ایران

گمانه‌ زنی غربی‌ ها درباره تغییر مشایی

کد خبر : ۲۴۵۸۴

رویترز همچنین می‌نویسد: «احمدی‌نژاد که به واسطه کارکرد اقتصادی خود، در مجلس ایران مورد انتقاد است، در حال به سر رساندن آخرین سال خود در سمت ریاست جمهوری است و بنا بر قانون، نمی‌تواند بار دیگر در انتخابات شرکت کند؛ اما برخی تحلیلگران و نیز رقبای احمدی‌نژاد بر این باورند که وی مشایی را برای جانشینی خود آماده می‌کند». «آسوشیتدپرس»، «واشنگتن پست» و «ای‌بی‌سی نیوز»، از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که با همین دیدگاه، خبر تغییر سمت مشایی را مورد توجه قرار داده‌اند.

بخش مهمی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب برخی رویدادهای درون ایران اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا، تابناک نوشت، تغییر سمت اسفندیار رحیم مشایی از ریاست دفتر رئیس‌جمهور به ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد و برکناری رئیس پلیس «فتا» تهران در پرونده مرگ یک وبلاگ‌نویس، مهمترین این اخبار هستند.

«رویترز» با تیتر «دادن شغلی جدید از سوی احمدی‌نژاد به دستیار و جانشین احتمالی خود» به موضوع پرداخته و بخش‌هایی از نامه احمدی‌نژاد به مشایی درباره این تغییر سمت را نیز منتشر کرده است.

این خبرگزاری در مطلب خود به انتقادات موجود از مشایی نیز اشاره کرده و نوشته، احمدی‌نژاد تاکنون از این نزدیک‌ترین دستیار خود دفاع کرده است.

رویترز همچنین می‌نویسد: «احمدی‌نژاد که به واسطه کارکرد اقتصادی خود، در مجلس ایران مورد انتقاد است، در حال به سر رساندن آخرین سال خود در سمت ریاست جمهوری است و بنا بر قانون، نمی‌تواند بار دیگر در انتخابات شرکت کند؛ اما برخی تحلیلگران و نیز رقبای احمدی‌نژاد بر این باورند که وی مشایی را برای جانشینی خود آماده می‌کند».

«آسوشیتدپرس»، «واشنگتن پست» و «ای‌بی‌سی نیوز»، از جمله دیگر مطبوعاتی هستند که با همین دیدگاه، خبر تغییر سمت مشایی را مورد توجه قرار داده‌اند.

درباره دومین خبر، روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد: رئیس پلیس ایران، فرمانده واحد پلیس جرایم سایبری تهران را به واسطه کوتاهی در ماجرای مرگ یک وبلاگ‌نویس در زندان برکنار کرده است.

این رونامه ادامه می‌دهد، این تصمیم، در پی تحقیقات مجلس و قوه قضائیه ایران درباره مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نویس 35 ساله ایرانی گرفته شده است.

به باور نیویورک تایمز، این تصمیم به ویژه از آن جهت قابل توجه است که به جای توبیخ و مجازات صرف، از مقام مسئول مربوطه آشکارا نام برده و وی از سمتش برکنار شده است.

در ادامه این مطلب به پیشینه‌ای از ماجرای مرگ ستار بهشتی و گمانه زنی‌ها و تحقیقاتی که تاکنون درباره علت مرگ وی وجود داشته اشاره شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز