خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بازرسی وزارت کار:

حوادث حین كار به اقتصاد كشور لطمه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۵

در سال 90 بالغ بر 400 هزار كارگاه بازرسی شدند/ نرخ وقوع حوادث حین كار در سطح كشور در مقایسه با سال 89، هفت درصد كاهش داشته است/ هزینه هر حادثه منجر به فوت ۷ هزار روز کار، ۴ میلیارد تومان و چهار تا هفت درصد تولید ناخالص ملی برآورد می‌شود.

مدیرکل کارتعاون و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امسال یک‌هزار و ۶۲۶ نفر در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته از ۱۳۶ درصد افزایش برخوردار است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون کار ورفاه، ویس کرمی در نهمین همایش یکروزه اعضا کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ فقره بازرسی از واحدهای کارگری لرستان انجام شدوی اظهارداشت: این میزان بازرسی با هدف شناسایی و رفع نقاط ضعف ایمنی محیط کار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: بنا بر برنامه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، ارایه یکهزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش مباحث ایمنی به کارگران و کارفرمایان، سهمیه ابلاغی لرستان بوده که این میزان در هفت ماهه امسال با ۳۵۵ درصد تحقق، چهار هزار و ۹۶۴ نفر ساعت بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در محیط کار گفت: آرامش روحی و روانی کارگر با ایجاد محیط ایمن و آرام تامین می‌شود.
مدیرکل کارتعاون و رفاه اجتماعی لرستان گفت: همچنین طی سالجاری دو هزار و ۳۱۹ نفر متقاضی بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان اور بوده‌اند که این میزان نسبت به تقاضای ۷۶۵ نفر در سال گذشته، ۲۰۳ درصد رشد داشته است.
ویس کرمی اضافه کرد: سال گذشته ۳۸۳ شغل در راستای مشاغل کارگری استان بررسی شده که این میزان امسال به ۹۵۰ شغل افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ۹۰۵ نفر بررسی وضعیت شده‌اند افزود: امسال یکهزار و ۶۲۶ نفر در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته از ۱۳۶ درصد افزایش برخوردار است.
مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در هفت ماهه امسال ۶۴ حادثه ناشی از کار در استان رخ داده که این میزان نسبت به ۹۱ حادثه مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۹ درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۱۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان فعال است که این میزان نسبت به هفت ماهه گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: در هفت ماهه امسال چهارهزار و ۹۶۴ نفر ساعت آموزش مباحث ایمنی به کارگران و کارفرمایان ارائه شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۱ درصد افزایش یافته است

حوادث حین کار نسبت به سال ۸۹ هفت درصد کاهش داشته است
همچنین مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این همایش از فعالیت ۱۱ هزار و ۳۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کشور خبر داد و گفت: تعداد کمیته‌های حفاظت فنی کشور در سال ۸۶ حدود پنج هزار واحد بود.
محمد اصابتی افزود: در سال گذشته ۴۰۰ هزار مورد بازرسی ادواری و موردی از واحدهای کارگری کشور انجام شده است.
وی افزود: حوادث ناشی از کار در جهان ۳۱۷ میلیون نفر بوده و روزانه ۸۵۰ هزار نفر در جهان دچار حوادث کار می‌‎شوند که این مهم در کشورهای پیشرفته ۲۵ درصد و در کشورهای فقیر ۷۵ درصد است.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهای پیشرفته تصمیم دارند، تا سال ۲۰۲۰ حوادث ناشی از کار را ۲۵ درصد کاهش دهند.
وی افزود: امسال ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار فوتی ناشی از کار در دنیا رخ داده که دو میلیون و ۲۰ هزار آن مربوط به بیماری ناشی از کار و ۳۲۰ هزار مورد دیگر ناشی از کار بودند.
اصابتی با بیان اینکه یک حادثه فوت، ۷ هزار روز کار، ۴ میلیارد تومان هزینه و چهار تا هفت درصد تولید ناخالص ملی را در بر می‌‎گیرد، اظهار کرد: عوامل انسانی، عدم نظارت در علل حوادث و... از علل مهم حوادث ناشی از کار در واحدهای کارگری است.
وی گفت: بروز حوادث و سوانح در محیط‌های کاری، سالانه خسارت هنگفتی را به اقتصاد و تولید کشور وارد می‌کند.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این آمار نسبت به سال ۸۹ حدود هفت درصد کاهش داشته، اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد از عوامل بروز حوادث در محیط‌های کاری، عامل انسانی است.
وی با بیان اینکه سهم مردان در بروز حوادث محیط‌های کاری ۹۹ درصد است، گفت: ۵۲ درصد از حوادث محیط کاری به دلیل نبود نظارت‌های کافی روی می‌دهد.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: محدوده سنی شاغلان درگیر با حوادث محیط کار ۲۰ تا ۲۹ سال است.
وی گفت: بیشترین میزان حوادث محیط کار کشور حدود ساعت ۱۰ صبح به بعد روی می‌دهد و بیش از ۳۵ درصد حوادث این بخش نیزدر محیط‌های ساختمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز