خبرگزاری کار ایران

در مخالفت با كلیات طرح اصلاح قانون انتخابات:

رئیس ستاد انتخابات کشور: نمایندگان، كاندیداها را وام دار افراد نكنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۱

کاندیدای انتخابات در صورت جلب نظر چند تن از شخصیت‌ها بعد از ریاست جمهوری وام‌دار آنها خواهد شد/ این طرح،‌طرح اصلاح قانون اساسی است نه طرح اصلاح قانون انتخابات.

رئیس ستاد انتخابات کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات پرداخت و در همین راستا گفت: این طرح، ‌طرح اصلاح قانون اساسی است نه طرح اصلاح قانون انتخابات.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سیدصولت مرتضوی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات با اصول متعدد قانون اساسی مغایرت دارد. قانون اساسی در اصل ۱۱۵ و ۱۱۶ شرایط انتخابات را احصا کرده است و مجلس نمی‌تواند در آن دخالتی داشته باشد.

مرتضوی با طرح این سوال که آیا مجلس در مقام بیان اصل ۱۱۵ اساسی است یا در مقام مفسر آن؟ خاطرنشان کرد: قانون اساسی در اصل ۵۷ و ۶۰ تمام امورات کشور را به عهده قوه مجریه گذاشته است؛ آقای لاریجانی در ابتدای مجلس درباره قانونگرایی و قانون‌مداری شهید مدرس گفتند حالا بحث ما این است که آیا مجلس می‌تواند قانون اساسی را اصلاح کند.

وی تاکید کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات، طرح اصلاح قانون اساسی است نه قانون انتخابات چرا که برخی از اصول قانون اساسی در این طرح نادیده گرفته شده است.

مرتضوی در پایان گفت: کاندیدای انتخابات در صورت جلب نظر چند تن از شخصیت‌ها بعد از ریاست جمهوری وام‌دار آن‌ها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز