خبرگزاری کار ایران

رئیس مركز پژوهش‌ها:

نباید همه چیز را به جریانات خارج نظام بچسبانیم

کد خبر : ۲۴۴۱۱

معمولا نتیجه انتخابات در ایران درست است اما ممكن است خطاهای جزئی وجود داشته باشد/متاسفم از اینكه هر كسی سخن از انتخابات می كند و خوشش نمی آید به جریان فتنه می بندد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا،كاظم جلالی در موافقت با اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: تعجب می‌كنم چرا بعضی همكاران در ارتباط با فوریت آن تردید می‌كنند.

جلالی با تاكید بر اینكه وزرات كشور شاهد این ماجراست،خاطرنشان كرد: در سال 84 نزدیك به 1200 نفر در انتخابات ریاست جمهوری كاندیدا شدند و فیلمی هم از آنها تهیه شد. آیا این در شان جمهوری اسلامی است كه 1200 نفر كاندیدا شوند و ما بهانه به رسانه های غربی دهیم؟

وی ادامه داد: بسیاری از آنها شان كاندیدا شدن نداشتند و از این رو این مساله تبدیل شد به صحنه جك.

نماینده شاهرود در مجلس نهم اذعان داشت: اگر ما ضوابطی را برای ریاست جمهوری بگذاریم خدمت كرده ایم یا بگذاریم بهانه ای به دست دشمانان برای رد صلاحیت بدهیم.

وی افزود: ماده 115 در قانون اساسی تصریح دارد بر اینكه شرایط كاندیداها مشخص شده است. این قانون مربوط به سال 64 است كه ماده 35 شرایط كاندیداها را می گوید. در انتخابات قبلی دخترخانمی 24 ساله شركت كرد و گفت من دارای شغلی نبودم برای همین ثبت نام كردم شاید شغلی پیدا كردم. این درست است؟

جلالی یادآور شد: متاسفم از اینكه هر كسی سخن از انتخابات می‌كند و چون خوشش نمی‌آید به جریان فتنه می بندد.

وی افزود: معمولا نتیجه انتخابات در ایران درست است اما ممكن است خطاهای جزئی وجود داشته باشد. اگر همه نظام را پشت سر نظام بیاوریم درست است. اینكه مجلس و شورای نگهبان بگویند ما در جریان انتخابات هستیم و انتخابات درست است بهتر است یا اینكه وزارت كشور كه خودش در جریان انتخابات است فقط بگوید درست است؟

وی با اشاره بر اینكه چرا همه چیز را به جریانات خارج نظام می چسبانیم؟ گفت: در دوره قبل از مناظره‌ها چقدر ضربه خوردیم آیا نباید ساماندهی شود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز