خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه کاشان

مجوز قطعی پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۸

رییس دانشگاه کاشان، از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پژوهشکده انرژی در این دانشگاه خبر داد

ایلنا - كاشان: رییس دانشگاه کاشان، از موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پژوهشکده انرژی در این دانشگاه خبر داد.

 عباس کتابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این خبر  اظهار داشت: این پژوهشکده با سه گروه پژوهشی بهینه سازی مصرف انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر، انرژی و محیط زیست و انتقال انرژی به فعالیت ادامه خواهد داد.

وی، با اشاره به شروع فعالیت این مرکز از سال 1388در این دانشگاه افزود: با توجه به پتانسیل های بالقوه این دانشگاه و اهمیت انرژی در زمینه های متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، با ایجاداین پژوهشکده در این دانشگاه موافقت شده است.

وی، برخوردار بودن منطقه کاشان با 300 ساعت آفتابی در هر ماه را مهمترین منبع برای بهره گیری از انرژی خورشیدی دانست و گفت: با ایجاد این پژوهشکده و استفاده از کارشناسان متخصص و کارآزموده و تربیت نیروی انسانی ماهر و با تولیدات علمی جدید می توان تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

رییس دانشگاه کاشان، از پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: از سال آینده در رشته مدیریت انرژی در این پژوهشکده دانشجو پذیرفته می شوند.

کتابی، راه اندازی نخستین نیروگاه یک مگاواتی تولید همزمان برق حرارت و برودت cchp با حمایت سازمان یهینه سازی مصرف سوخت در این دانشگاه و راه اندازی نیروگاه 20 کیلو واتی فتوولتائیک را از دیگر پتانسیل ها ی مثبت این دانشگاه برای ایجاد پژوهشکده انرژی برشمرد و افزود: طراحی وساخت توربین گازی 200 کیلوواتی با سیستم تولید همزمان برق و حرارت نیز به عنوان طرح کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از بین 30 طرح ملی در دانشگاه کاشان اجرا می شود.

به گفته وی با کسب موافقت قطعی پژوهشکده انرژی، این پژوهشکده نیز که از مصوبات سفر رییس جمهور به این شهرستان است به مساحت چهار هزار مترمربع در این دانشگاه ساخته می شود.

رییس دانشگاه کاشان، اعتبار اجرای این طرح را 40 میلیارد ریال ذکر کرد و یادآورشد: این طرح که مطالعه آن انجام و آماده اجرای مناقصه است در آینده نزدیک کار ساخت آن انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز