خبرگزاری کار ایران

بنیاد بین‌المللی قرآن کریم تأسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۴۵

سید محمدحسین هاشمی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، از راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی قرآن کریم، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سیدمحمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ دی، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی تبلیغی قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، از راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی قرآن کریم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ هاشمی گفت: معاونت‌های پژوهشی و آموزشی، بین‌الملل و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اقدامات مختلفی در زمینه قرآن و فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند که برای نمونه می‌توان از برگزاری هفته‌های قرآنی و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآن در کشورهای مختلف توسط معاونت فرهنگی این سازمان، نام برد.

وی افزود: همچنین معاونت پژوهشی و آموزشی، بحثآموزش و پژوهش در این حوزه را دنبال می‌کند و معاونت بین‌الملل هم مرکزی به نام مرکز تبلیغ دارد که اعزام قاری و مبلغ به کشورها را در دستور کارش قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنان خود، گفت: این فعالیت‌ها به نوعی پراکنده بودند و برای ایجاد هماهنگی و همچنین تمرکز دادن به فعالیت‌های قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به زودی، بنیاد بین‌المللی قرآن کریم، در معاونت فرهنگی این سازمان، راه‌اندازی خواهد شد.

هاشمی با اعلام این خبر، تأکید کرد: تشکیل بنیاد بین‌المللی قرآن کریم، رویداد بزرگ سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود و این بنیاد، طرف نهادهای قرآنی کشور برای فعالیت در خارج از کشور خواهد بود.

تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی تبلیغی قرآنی، بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ دی، امضا شد.

این تفاهم‌نامه در ۵ ماده و ۱۲ بند، در محل معاونت فرهنگی این سازمان، به امضای سید محمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی، رسید و بر اساس آن، این دو سازمان فرهنگی، همکاری‌های خود در خصوص فعالیت‌های قرآنی در خارج از کشور را گسترش خواهند داد.

این تفاهم‌نامه به منظور هم‌افزایی بین دستگاهی و همکاری در زمینه توسعه امور پژوهشی، آموزشی و تبلیغی قرآنی، منعقد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز