خبرگزاری کار ایران

اوباما به دلایل امنیتی در تظاهرات پاریس شرکت نکرد

کد خبر : ۲۴۲۰۰۵

تدابیر امنیتی گسترده که باید اتخاذ می‌شد باعثشد «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تظاهرات پاریس شرکت نکند.

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری امریکا به دلایل امنیتی در تظاهرات بزرگ پاریس شرکت نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت که بی‌تردید برای دیداری در سطح ریاست جمهوری یا معاون رئیس جمهور تدابیر امنیتی گسترده و خسته کننده باید اتخاذ شود که این تدابیر نیز بر شهروندان دیگر که قصد مشارکت در رخداد بزرگی مثل تظاهرات پاریس دارند، تاثیر می‌گذارد.

ارنست افزود که تدابیر امنیتی گسترده که باید اتخاذ می‌شد باعثشد «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تظاهرات پاریس شرکت نکند.

وی افزود که در تظاهرات پاریس نه هزاران نفر بلکه میلیون‌ها نفر شرکت کردند و میدان مشخصی برای آن تعیین نشد تا امنیتش به راحتی تامین شود بلکه فضای باز بزرگی برای آن تعیین شد که در معرض تهدیدات امنیتی بود.

وی در پاسخ به انتقاد‌ها از آمریکا به علت شرکت نکردن هیات بلندپایه از این کشور در تظاهرات پاریس گفت که در کاخ سفید همه بر این بارو هستند که بایستی هیات بلندپایه برای مشارکت در تظاهرات پاریس اعزام می‌شد.

در تظاهرات بزرگ پاریس بیش از یک میلیون نفر از جمله رهبران ۴۰ کشور در تظاهرات ضد تروریسم و ضد خشونت در پاریس شرکت کردند.

این تظاهرات در پی حملات تروریستی به هفته نامه «شارلی ابدو» و گروگان‌گیری در یک فروشگاه تجاری در پاریس برگزار شد که در این دو حادثه ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز