خبرگزاری کار ایران

نماینده ورزقان در گفتگو با ایلنا:

حدود سه هزار نفر از زلزله‌زدگان زیر چادر زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۵

تنها ۱۵ درصد از ساختمان‌های مسکونی به زلزله زدگان آذربایجانی در حال واگذار شدن است/ دولت در اسکان موقت مردم زلزله‌زده ضعیف عمل کرده است.

ایلنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن در خانه ملت گفت: هم‌اکنون در شهر ورزقان و در فصل سرما حدود ۳هزار نفر هستند که یا در چادر و یا در ساختمان‌های نیمه کاره و آسیب دیده زندگی می‌کنند.

الله وردی دهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با نحوه ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده گفت: حداکثر ۱۵ درصد از ساختمان‌های مسکونی که توسط دولت ساخته شده به زلزله زدگان آذربایجانی واگذار شده است.

وی در ادامه در رابطه با آسیب‌های وارده به ساخت و ساز‌ها در پس لرزه‌ها افزود: این آسیب‌ها جدی نبودند بلکه در این راستا ممکن است دیوارهای یک ساختمان نیمه کاره در حال احداث که با سفال هستند آسیب جدی دیده باشند اما به بقیه واحد‌ها آسیبی وارد نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسکان موقت مردم زلزله زده دولت ضعیف عمل کرده است، گفت: ما در حال حاضر بیش از چهار هزار اسکان موقت نیاز داریم و مردم اکنون در چادر و در بد‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.

نماینده ورزقان در خانه ملت تصریح کرد: رسیدگی به آثار تخریبی مناطق زلزله زده چیزی نیست که ما بتوانیم در مدت چهار ماه تخریب‌ها را بازسازی کنیم.

دهقانی گفت: در حال حاضر در مناطق زلزله زده آذربایجان نیاز داریم تا ۳۵ هزار واحد مسکونی از نو ساخته شود و علاوه بر این واحد‌ها ۲۰ هزار واحد نیز می‌بایست تعمیر شوند ودولت از این ۳۵ هزار حدود ۸ هزار را قبول کرده که در حال حاضر می‌تواند حداکثر ۵ هزار واحد مسکونی را به زلزله زدگان تحویل دهد.

وی در ادامه افزود: قرار است سپاه و بنیاد مسکن نزدیک به ۸هزار فضای دامی به زلزله زدگان تحویل دهند که  باوجود تحویل این واحدها با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مهم‌ترین موضوعی که در حال حاضر زلزله زدگان با آن مواجه هستند اسکان موقت برای کسانی است که زیر چادر‌ها زندگی می‌کنند و سر پناه مناسبی برای گذران زندگی خود در این فصل سرما ندارند است.

وی افزود: تاکنون در شهر وزقان حدود ۳هزار نفر هستند که یا در چادر و یا در ساختمان‌های نیمه کاره و آسیب دیده شکسته زندگی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز