خبرگزاری کار ایران

کمبود ریز مغذی‌ها، قدرت یادگیری را کاهش می‌دهد

کد خبر : ۲۳۱۰۱

ابتلا به دیابت نوع دو در بزرگسالی، بیماریهای قلبی و عروقی، فشار خون، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس و مشکلات درسی از دیگر عوارض کمبود ریز مغذیهای مفید در بدن کودکان و اضافه وزن در آن‌ها به شمار می‌رود.

ایلنا: کمبود ریز مغذی‌ها در کودکان موجب کاهش کارکرد مغز و قدرت یادگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با افزایش وزن و چاقی در کودکان کمبود ریز مغذی‌ها نیز در آن‌ها نیز مشاهده می‌شود، اظهارداشت: در کودکان پرخور ۴۰ درصد انرژی دریافتی از مواد قندی و چربی است و میزان ویتامین، پروتئین و مواد غذایی مفید و ضروری دریافتی از جمله مواد معدنی، آهن و ویتامینهای خانواده B کمتر از حد نیاز کودک می‌باشد.

عبدالرضا نوروزی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده کودکان با تغذیه نامناسب از ضریب هوشی پایین تری برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: ابتلا به دیابت نوع دو در بزرگسالی، بیماریهای قلبی و عروقی، فشار خون، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس و مشکلات درسی از دیگر عوارض کمبود ریز مغذیهای مفید در بدن کودکان و اضافه وزن در آن‌ها به شمار می‌رود.

عبدالرضا نوروزی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی گفت: کاهش فعالیت کودکان، کاهش مصرف میوه و سبزی، صرف مدت زمان طولانی در مقابل تلویزیون و رایانه و کاهش فعالیت بدنی در مدارس از جمله عوامل گسترش مشکلات اضافه وزنی کودکان به شمار می‌رود به نحوی که در حال حاضر ۱۶ درصد از کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و در صورت ادامه این روند تا ۳۰ سال آینده یک سوم افراد جامعه به دیابت نوع دو مبتلا هستند.

وی با تاکید بر اینکه والدین الگوی مناسب تغذیه‌ای کودکان به شمار می‌روند و مدیریت پدر و مادر بر تغذیه و فعالیت بدنی کودک در پیشگیری از چاقی و مشکلات ناشی از آن موثر است، خاطر نشان کرد: کاهش تحریک پذیری و پرخاشگری، کاهش اضطراب‌های درسی، کاهش ابتلا به سرماخوردگی و بیماریهای مختلف و کاهش احساس خستگی از مزایای بهبود برنامه غذایی کودک به شمار می‌رود.

عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف سه وعده میوه و سبزی در روز و انجام ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی و ورزش برای پیشگیری از چاقی در کودکان توصیه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز