خبرگزاری کار ایران

یك تولید کننده بازی رایانه‌ای:

اعمال رده بندی سنی از مهم‌ترین بخش تولید بازی رایانه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۲

خانواده‌ها اطلاع دقیقی از بازی‌های آنلاین ندارند و تصور می‌کنند کودکان تنها از رایانه برای بازی‌های گیم که خانواده‌ها از بازار خریداری کرده‌اند، استفاده می‌کنند، باید در زمینه شناخت فضای مجازی و خطرات آن با بهره گیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی شود.

تولید کننده بازی رایانه‌ای موتوریس گفت: تولید کنندگان باید محتوای بازی رایانه‌ای و اعمال رده بندی سنی رادر تولیدات گیم مورد توجه قرار دهند.
به گزارش ایلنا، صادق گهر‌شناسان به اعمال رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: کنترل محتوای بازی‌های رایانه‌ای و اعمال رده بندی سنی از مهم‌ترین بخش‌های تولید بازی رایانه‌ای بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بازی رایانه‌ای با محتوای مناسب می‌تواند برای همه گروه‌های سنی مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال سبب تقویت رشد ذهنی و فکری کودکان و نوجوانان شود.
به عقیده این بازی ساز، اطلاع رسانی، ارتقای فرهنگی و علمی خانواده‌ها در زمینه رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند عامل مهم در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی بازی‌های رایانه‌ای باشد.
گهر‌شناسان به بازی‌های رایانه‌ای آنلاین اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها اطلاع دقیقی از بازی‌های آنلاین ندارند و تصور می‌کنند کودکان تنها از رایانه برای بازی‌های گیم که خانواده‌ها از بازار خریداری کرده‌اند، استفاده می‌کنند، باید در زمینه شناخت فضای مجازی و خطرات آن با بهره گیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی شود.
تولید کننده بازی رایانه‌ای موتوریس به ایجاد انگیزه در کاربران برای استفاده از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی با محتوای مناسب در فضای مجازی اشاره کردو توضیح داد: تولید کنندگان بازی‌های آنلاین با اختصاص هدایا برای کاربران می‌توانند آن‌ها را با تولیدات داخلی مناسب آشنا کنند.
وی توجه تولید کنندگان به علاقه مخاطبان گیم را در رونق بازار این عرصه مهم ارزیابی کرد و افزود: تولید کنندگان گیم تنهابه برگشت سرمایه توجه می‌کنند و همین امر سبب شده تا کمترعلاقه مخاطبان را در تولید بازی مدنظر داشته باشند.
به عقیده این تولید کننده بازی رایانه‌ای، تولید کنندگان برای جذب مخاطب باید علاقه مخاطبان را در اولویت ساخت قرار دهند تا بازار گیم داخلی به سمت رشد اقتصادی سوق یابد.
گهر‌شناسان ورود بخش خصوصی به عرصه گیم را مثبت ارزیابی کردو گفت: در صورت کنترل و نظارت بر عملکرد این بخش می‌توان از ظرفیت فعالان حوزه یاد شده در تولید بازی رایانه‌ای استفاده کرد.
وی به نقش نهاد‌های فرهنگی و حمایتی در عرصه تولیدات گیم اشاره کردو توضیح داد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی در رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری می‌توان در آگاهی بخشی به احاد جامعه در زمینه گیم موفق بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز