خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

تسهیلات ۱۸ میلیاردی کمک به تولیدکنندگان اصفهان پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۴

متاسفانه پیش نویس قانون تامین اجتماعی هنوز به تشکل‌های کارفرمایی و کارگری ارایه نشده در حالی که کارفرما‌ها و کارگران مخاطبین اصلی بیمه تامین اجتماعی هستند و بهتر است که این دو بخش دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره قانون جدید بیان کنند.

اصفهان – ایلنا: نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، با انتقاد از عمل نکردن تعهدات بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به حساب بانک‌های اصفهان واریز شده که بانک‌ها با دو برابر کردن این مبلغ می‌بایست به واحدهای تولیدی که با مشکل روبرو شدند، تسهیلاتی ارایه کنند ولی متاسفانه هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عبدالوهاب سهل آبادی در ششمین جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق اصفهان تصریح کرد: این تسهیلات می‌تواند چندین واحد تولیدی استان را که با مشکل روبرو شدند را احیا کند ولی به وعده‌های داده شده عمل نمی‌شود.

وی همچنین خواسته فعالان اقتصادی در شرایط کنونی را مسکوت ماندن لایحه جامع مالیاتی اعلام کرد و افزود: اجرای چنین لایحه‌ای در وضعیت کنونی به صلاح تولید کشور نیست.

نایب رییس اتاق اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته ویژه مالیاتی در اتاق و برای تهیه پیش نویس اصلاح لایحه جامع مالیاتی، گفت: متاسفانه پیش نویس قانون تامین اجتماعی نیز هنوز به تشکل‌های کارفرمایی و کارگری ارایه نشده در حالی که کارفرما‌ها و کارگران مخاطبین اصلی بیمه تامین اجتماعی هستند و بهتر است که این دو بخش دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره قانون جدید بیان کنند.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه ایجاد مرکز مبادلات فرعی (SPX) در اصفهان با حضور ۸ هزار واحد صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی می‌تواند منشا فعالیت‌های بزرگ اقتصادی برای استان باشد، ادامه داد: ایجاد شبکه بین واحدهای صنعتی و تولیدی می‌تواند اقدام موثری برای توسعه بازار استان بوده و تشکل‌های بخش‌های مختلف می‌توانند در این راستا فعالیت اثرگذاری داشته باشند.

پیش نویس جدید قانون تامین اجتماعی دور از دسترس کار‌شناسان

مشاور تامین اجتماعی اتاق اصفهان نیز در این جلسه خواستار پیگیری اتاق ایران برای دریافت پیش نویس جدید قانون تامین اجتماعی شد و گفت: بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها پیش نویس جدید قانون تامین اجتماعی تهیه شده ولی در معرض دید کار‌شناسان خارج از سازمان قرار نگرفته است.

حسینعلی صالحی با انتقاد از آیین نامه‌های تنظیم شده در موضوع بخشش جرایم بیمه تامین اجتماعی گفت: آیین نامه‌های اجرایی به نحوی تنظیم شد که ۹۵ درصد از بدهکاران تامین اجتماعی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و قانون در اجرا از حیض انتفاع افتاد.

وی همچنین اجرا نشدن بخش بیمه تامین اجتماعی در قانون رفع موانع تولید و بهبود مستمر محیط کسب و کار را قابل تامل دانست و گفت: در این مورد پیمانکاران با ارایه لیست بیمه خود می‌توانند مفاصا حساب از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند و مجبور به پرداخت هیچ حق بیمۀ دیگر نبودند.

صالحی احیای شورای عالی تامین اجتماعی را خواسته اصلی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: متاسفانه دولت با انحلال این شورا که متشکل از وزرای کابینه، نمایندگان مجلس و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بود، باعث تضعیف این سازمان شد. وی احیا شورا را عامل مهم در کنترل و نظارت صندوق تامین اجتماعی و عملکرد سازمان دانست و گفت: احیای این شورا می‌تواند بسیاری از نگرانی بیمه گذاران و بیمه شدگان را از آینده بکاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز