خبرگزاری کار ایران

مراسم عاشورای حسینی در کاشان، آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۷

با توجه به اینكه برگزاری آیین سنتی مذهبی محرم در شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل از دیر باز به جهت علاقه مندی بسیار بی نظیری كه مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) دارند سالجاری این مراسم را در تاسوعا و عاشورای حسینی باشكوهتر ازسالهای قبل برگزار كردند.

ایلنا – كاشان: با توجه به اینكه برگزاری آیین سنتی مذهبی محرم در شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل از دیر باز به جهت علاقه مندی بسیار بی نظیری كه مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) دارند سالجاری این مراسم را درتاسوعا وعاشورای حسینی باشكوهتر ازسالهای قبل برگزاركردند.

به گزارش حبرنگار ایلنا در كاشان، مردم دارالمومنین كاشان و دارالشهدای آران و بیدگل با حضور بسیار چشمگیر خود در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با شور و عشق بسیار غیرقابل وصفی در تكایا، مساجد،حسینیه ها، خیابان ها و امامزادگان این شهرستانها با راه انداختن دسته های سینه زنی و زنحیرزنی همراه با مدیحه سرایی عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار بویژه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش الحق كه چه خوب و با شكوه نشان دادند.

برپایی ایستگاههای صلواتی، نصب پرچم و بیرقهای عزا و دادن نذری در جای جای این شهرستانها جلوه غیر قابل وصفی به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در این دو شهرستان بخشیده بود.

سنج زنی، تعزیه خوانی، چاوش خوانی، نخل گردانی، سقا خوانی و خیل عرب كه از آیین های سنتی عزاداری محرم درجای جای شهرها و روستاهای این شهرستانها است علیرغم سردی هوا و بارندگی های چند روز اخیر امسال با شكوه بسیار بی نظیری نسبت به سالهای قبل برگزارشد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسییی و العطش د رتاسوعای حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورا در كلیه هیئتهای مذهبی این دو شهرستان خصوصا برگزاری نماز ظهرعاشورا به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه وامام جمعه كاشان به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با حضورب سیار با شكوه امت عزادار و مومن شهرستان كاشان در میدان كمال الملك این شهر و برگزاری نماز ظهر عاشورا در صحن امامزاده هلا بن علی (ع) آران و بیدگل جلوه خاصی به مراسم عاشورای حسینی سالجاری بخشیده بود.

برگزاری مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش همراه با سوگواری و سینه زنی و مدیحه سرایی شب گذشته با حضور پرشكوه امت مومن، شهید پرور و خداجوی شهرستانهای كاشان و آران و بیدگل جلوه غم انگیز دیگری را به یاد مظلومیت فرزندان پیامبر (ص) در شامگاه عاشورای حسینی به تصویر كشیده بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز