خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن ایران:

ایران 2/1 درصد ذخایر جهانی سنگ آهن را در اختیار دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۴

در حال حاضر 126 شركت حقیقی و حقوقی دولتی و خصوصی در زمینه تولید و صادرات سنگ آهن در كشور فعالیت دارند كه 65 شركت تاكنون به عضویت انجمن درآمده اند.

ایران با داشتن 8/2 میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن حدود 2/1 درصد كل ذخایر جهانی آن را در اختیار دارد.
به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو، مهرداد اكبریان گفت: ذخیره احتمالی سنگ آهن در ایران نیز بین 5 تا 7 میلیارد تن برآورد شده و در صورت استفاده از تكنولو‍ژی های نوین برای استخراج از ذخایر عمیق این رقم تا 10 میلیارد تن برآورد می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته بین 37 تا 38 میلیون تن سنگ آهن از سوی بخش های دولتی و خصوصی در كشور تولید شد كه 27 میلیون تن آن توسط شركت های تابعه ایمیدرو و بقیه متعلق به شركت های خصوصی است.
به گفته وی از كل تولیدات سنگ آهن كشور 21 میلیون تن برای مصرف كارخانه های داخلی(تولید شمش فولاد) و بین 16 تا 17 میلیون تن نیز به خارج از كشور صادر شد.
اكبریان ادامه داد: در حال حاضر 126 شركت حقیقی و حقوقی دولتی و خصوصی در زمینه تولید و صادرات سنگ آهن در كشور فعالیت دارند كه 65 شركت تاكنون به عضویت انجمن درآمده اند.
اكبریان درباره اخذ عوارض از فروش سنگ آهن نیز گفت: در این زمینه انجمن تولیدكنندگان و صادركنندگان سنگ آهن پیشنهاد طرح تاسیس صندوق سرمایه گذاری معدن توسط فعالان بخش خصوصی را داده كه می تواند جایگزین اخذ عوارض شود.
وی افزود: با تاسیس صندوق مذكور، به جای پرداخت عوارض به دولت، عوارض های دریافتی به این صندوق واریز و سرمایه آن صرف خطوط فراوری و احداث زیرساخت های تولید فولاد در كشور خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز