خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی ناجا در گفت و گو با ایلنا:

بیش از ۷۰ درصد پرونده‌ها در کلانتری‌ها به مصالحه می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۰۷

بیش از ۷۰ درصد پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ارجاع می‌شوند به مصالحه منجر می‌انجامد که این به معنای خروج آنها از چرخه انتظامی و قضایی است.

معاون اجتماعی انتظامی ناجا گفت: براساس طرح حضور مددکار در کلانتری‌ها بیش از ۷۰ درصد پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ارجاع شده به مصالحه منجر و از چرخه انتظامی و قضایی خارج می‌شوند.

سردار سعید منتظر المهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در ۶۰۰ کلانتری در سطح کشور مراکز مشاوره و مددکاری ایجاد شده است، افزود: براساس این طرح تقریبا بیش از ۷۰ درصد پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ارجاع می‌شوند به مصالحه منجر می‌انجامد که این به معنای خروج آنها از چرخه انتظامی و قضایی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه این موضوع نشان می‌دهد که بیشتر مشکلات مردم در مراجعه به کلانتری‌ها سطحی است، افزود: ایجاد فرصت گفتمان در خانواده‌ها و نیز ایجاد آموزه‌های اجتماعی، فراگیری مهارت‌های مقابله‌ای و مهارتهای اجتماعی سبب می‌شود که خیلی از مشکلات حل شود.

وی خاطر نشان کرد: توصیه کسانی که به عنوان مددکار در مراکز مشاوره‌ای فعالیت می‌کنند در واقع همان توصیه‌ای است که فروید حدود صد سال پیش کرده بود مبنی بر اینکه بنشینید و گوش کنید. در حقیقت با این روش افراد تخلیه می‌شوند و چنانچه در خانواده بین زن و شوهر و فرزندان این فرصت گفتمان ایجاد شود تا بتواند با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند، بسیاری از مشکلات منتفی می‌شود.

به گفته منتظر المهدی؛ مددکاران در کلانتری‌ها به صورت تیمی حضور دارند و حتما باید در حوزه مربوط به روان‌شناسی تحصیلاتی را داشته باشند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر اهمیت حضور مددکاران که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند، افزود: در مشاوره‌ها صرفا به مسائل اخلاقی پرداخته نمی‌شود، بلکه بسیاری از مراجعه کنندگان مشاوره‌های حقوقی نیز دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفت: مراجعه کنندگان به سروری متصل هستند که چنانچه با مشکلی مواجه شوند بلافاصله می‌توانند به صورت آنلاین ارتباط خود را با مددکاران و مشاورین ما در مراکز برقرار کنند و جواب سوالات خود را دریافت کنند.

منتظر المهدی با بیان اینکه امروز مراکز مددکاری در کلانتری‌ها مرجعیت دارد، افزود: ما درصدد هستیم که این مرجعیت را حفظ کنیم و مردم نیز به ما اعتماد می‌کنند، چرا که مردم امروز وقتی می‌بینند لوگو یا لیبل پلیس در سر در یک مرکز مشاوره قرار دارد با اطمینان خاطر بیشتری مراجعه می‌کنند و اصولا نیز توصیه‌ها اثر گذار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز