خبرگزاری کار ایران

توصیه یک کار‌شناس طب اسلامی درگفت‌وگو با ایلنا:

اگربداخلاقید، حجامت کنید

کد خبر : ۲۲۱۴۵

تمام ریشه بیماری‌ها بر اثر سوختن و فاسدشدن یکی از اخلاطی است که کبد تولید می‌کند و با حجامت می‌توان آن اخلاط را خارج کرد به طوری که به بیمار احساس بهبودی دست می‌دهد و اگر تغذیه او نیز اصلاح شود بیمار بهبودی کامل پیدا می‌کند.

ایلنا: محقق و پژوهشگر طب مکمل گفت: حجامت برای افرادی که خلق و خوی خوبی ندارند و مقداری عصبی هستند مفید و موثر است.

حاتمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: امروز حجامت به منظور پیشگیری و درمان در ایران انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه حجامت برای پیشگیری معمولا دو بار در سال انجام می‌شود‏، گفت: یک بار ابتدای فصل بهار که طبیعت به جوش و خروش در می‌آید و به طبع آن نیز خون انسان به جوشش در می‌آید و یک بار دیگر درفصل پاییز صورت می‌گیرد.


حاتمی تصریح کرد: زمان انجام حجامت با توجه به جزر و مد آب دریا معمولا ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه قمری است که بهترین ساعت انجام آن نیز بین ساعت ۲ تا ۳ بعد از ظهر است.


محقق و پژوهشگر طب مکمل با اشاره به اینکه انجام حجامت معمولا دو ساعت بعد از صرف غذا انجام بگیرد، افزود: معمولا در زمستان حجامت برای پیشگیری انجام نمی‌شود اما برای درمان هر ساعتی از شبانه روز که پزشک تشخیص دهد این کار برای بیمار انجام می‌شود.


حاتمی در پاسخ به این سوال که حجامت برای درمان چه بیماری‌هایی مفید خواهد بود، افزود: تمام ریشه بیماری‌ها بر اثر سوختن و فاسدشدن یکی از اخلاطی است که کبد تولید می‌کند و با حجامت می‌توان آن اخلاط را خارج کرد به طوری که به بیمار احساس بهبودی دست می‌دهد و اگر تغذیه او نیز اصلاح شود بیمار بهبودی کامل پیدا می‌کند.


وی با اشاره به اینکه حجامت یک اقدام مکمل و نه به عنوان یک روش درمانی کامل است، افزود: حساسیت‌های فصلی، ناراحتی‌های کبدی، کلیوی، مغزی، قلبی، درمان بیمار آرتوروز، نقرص، زانودرد و همچنین برای داشتن پوستی زیبا، رشد کودکان و همچنین افرادی که خلق و خوی خوبی ندارند و مقداری عصبی هستند حجامت برای آن‌ها موثر است.


محقق و پژوهشگر طب مکمل ادامه داد: حجامت همچنین در درمان بیماری‌هایی همچون پیرچشمی، سرطان‌ها و مشکلات قاعدگی و تنظیم آن در خانم‌ها موثر است.


حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا حجامت می‌تواند به جای درمان، به فرد بیمار آسیب رساند، افزود: بله، حجامت ممکن است برای برخی افراد ضرر داشته باشد زمان حجامت باید طبع بیمار مورد بررسی قرار بگیرد زیرا حجامت برای کسانی که طبع گرم دارند خوب است اما برای کسانی که طبع سرد دارند توصیه نمی‌شود.


به گفته محقق و پژوهشگر طب مکمل خیلی از نقاط بدن را می‌شود حجامت کرد اما معمول‌ترین جا بین دو کتف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز