خبرگزاری کار ایران

استان زنجان پیشرو در تاسیس کانونهای مساجد روستایی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۸

مسئول کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: استان زنجان با 67 درصد تاسیس کانون های مساجد در روستاها در این مبحث پیشرو است.

زنجان ـ ایلنا: استان زنجان در حال حاضر دارای 193 باب کانون فرهنگی وهنری مساجد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان ظهر امروز به همراه جمعی از متولیان فرهنگی استان زنجان با حضور در فرهنگسرای امام خمینی(ره) استان از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری و خبرگزاری شبستان بازدید و از نزدیک در جریان عملکرد این نهاد قرار گرفت.

در این بازدید سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در سخنانی به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در خصوص کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ایشان سفارش فرموده اند که به کانون های مساجد توجه شود و این مراکز به فراموشی سپرده نشود، چراکه می توان در این مراکز پذیرای جوانان و نوجوانان بود.

مقدمی به توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی و هنری در دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: در سال 84 تعداد کانون های مساجد 35 باب بود که در حال حاضر به 193 باب رسیده است.

این مقام مسئول به تفاهم نامه کانون های مساجد با استاندار زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا 350 میلیون تومان سال گذشته و 350 میلیون تومان امسال در راستای تجهیز کانون های مساجد از سوی استاندار به کانون های مساجد اختصاص می یابد.

وی به مقوله کانون های روستا محور اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که 60 درصد از کانون های مساجد در روستاها تاسیس شود که استان زنجان با 67 درصد تاسیس کانون های مساجد در روستاها در این مبحث پیشرو است.

مقدمی با اشاره به تجهیز 40 کانون فرهنگی و هنری به کتابخانه مخزن دار ادامه داد: در حال حاضر 14 باب کانون تخصصی در استان زنجان فعال است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد اشاره کرد و افزود: 19 هزار نفر تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار گرفتند.

وی در ادامه به دیگر فعالیت های این نهاد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این مرکز برگزاری جشنواره کشوری مدهامتان و نرم افزار اصول عقاید را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز