خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد:

حذف پرونده‌های انضباطی اخلاقی با اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۹

از بعد سابقه دینی، پیامبر اکرم در باب جلوگیری از اختلاط جنسیتی می‌فرمایند بین مردان و زنان باید مرز روشنی وجود داشته باشد زیرا درغیر این صورت به دردهایی مبتلا می‌شوند که درمان ندارد.

ایلنا: معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بااجرای طرح تفکیک جنسیتی دردانشگاه‌ها، امروز دردانشگاه علامه طباطبایی پرونده انضباطی اخلاقی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر صحرایی درنشست «نقد و بررسی سیاست‌های تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها» که امروز بعد از ظهر به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این دانشکده برگزار شد، گفت: تفکیک جنسیتی به معنای دیوار کشیدن یا پرده کشیدن، حذف سهمیه یک گروه به نفع گروه دیگر، محدودیت در روابط اجتماعی سالم، عدم ارتباط دانشجویان با یکدیگر نیست.

وی با اشاره به جداسازی کلاس‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: تعدیل جمعیت کلاس‌ها از مزیت جداسازی کلاس‌ها است، به طوری که یک کلاس پرجمعیت به دو کلاس با جمعیت کمتر تبدیل شده است.

صحرایی با بیان اینکه تفکیک در فرهنگ ایران سابقه دیرینه‌ای دارد به نحوی که در معماری اسلامی همیشه اندرونی و بیرونی وجود داشته است، افزود: از بعد سابقه دینی نیز، پیامبر اکرم در باب جلوگیری از اختلاط جنسیتی می‌فرمایند بین مردان و زنان باید مرز روشنی وجود داشته باشد زیرا درغیر این صورت به دردهایی مبتلا می‌شوند که درمان ندارد.

معاون دانشجوی دانشگاه علامه به حرکت غرب به طرف تفکیک جنسیتی اشاره کرد و افزود: تا سال ۲۰۰۲ درآمریکا اجازه تفکیک جنسیتی درمدارس داده نمی‌شد اما از سال ۲۰۰۲ انعطافی در قوانین آموزش و پرورش در این زمینه پیدا شد به طوری که ۵۰۰ مدرسه تغییر کاربری داده و تفکیک جنسیتی شدند.

وی با اشاره به اینکه شاید تفکیک جنسیتی برهم زدن وضع موجود باشد، افزود: اگر به دنبال مبنای علمی برای تفکیک جنسیتی هستند باید مبنای علمی در اختلاط جنسیتی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در مورد مبنای علمی تفکیک جنسیتی باید گفت رجوع به عرف اجتماعی دراین زمینه کفایت می‌کند.

صحرایی با اشاره به نتایج تحقیقاتی که در ارتباط با تفکیک جنسیتی در آمریکا انجام شده است، گفت: در آمریکا نتایج تحقیقات نشان می‌دهد پسران بدون ترس از حضور دختران درکلاس‌های تک جنسیتی به خصوص در درس‌های زیست، هنر، زبان موفق‌تر  و دختران نیز در رشته‌های ریاضی و علوم موفق تر هستند.

وی همچنین در مورد زمان اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه علامه گفت: در دانشگاه علامه تفکیک جنسیتی با شیب کندی از سال ۸۸ شروع شد به طوری که در ابتدا کلاس‌های عمومی جداسازی شد و بعد از طریق سازمان سنجش تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها اعمال شد.

صحرایی باتاکید براینکه کاهش مشروطی دردانشگاه علامه طباطبایی از نتایج اجرای طرح تفکیک جنسیتی است، افزود: نیم سال اول ۸۸- ۸۹ میزان مشروطی دانشجویان ۵/ ۶درصد بوداین درحالی است که در نیمسال سال گذشته به ۲/ ۳ درصد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز