خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

نظرات ایوبی درباره اسکار، تولید مشترک و مدرسه عالی سینما

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۳۵

دخالتی در تصمیم هیات انتخاب فیلم برای اسکار ندارم / با اوکراین و روسیه فیلم مشترک تولید می کنیم.

حجت‌الله ایوبی؛ رییس سازمان سینمایی کشور از تولید سه فیلم مشترک و همچنینی همکاری با نهادهای دیگر برای تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی در حاشیه رونمایی از سی فیلم دفاع مقدس در پاسخ به سوالی درباره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: جشنواره‌ی فیلم فجر عملا در ایام دهه‌ی فجر برگزار می‌شود و به نوعی جشنواره‌ی سینمای ایران محسوب می‌شود و امسال تغییرات مختصری نیز اعمال شده است.

وی درباره‌ی فعالیت هیات انتخاب سینمای ایران برای اسکار۲۰۱۵ گفت: انتخاب فیلم برای اسکار سازو کار مشخصی دارد. شورایی متشکل از ۹ نفر از برجستگان سینمای ایران وجود دارد که فیلم‌ها را انتخاب می‌کنند و من نمی‌توانم در کار هیئت داوران مورد قبول سینمای کشور، دخالت کنم و دخالتی ندارم.

رییس سازمان سینمایی کشور درباره‌ی همکاری نهادهای مختلف و بودجه‌هایی که برای تولید آثار دفاع مقدس در نظر گرفته می‌شود بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته به شخصه مبتکر جلسات مشترک با تمام دست‌اندرکاران تولید فیلم‌های دفاع مقدس بودم و جلساتی داشته وداریم. در این جلسات تقسیم کار کردیم به دلیل پرهزینه بودن ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس یک سازمان به تنهایی امکان حمایت صد در صدی را ندارد ما سهم کار خود را انجام می‌دهیم و درمورد سازمان‌های دیگر نیز امیدواریم که این حمایت انجام گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تولید مشترک با کشورهای دیگر گفت: تولید مشترک بسیار خوب است اما آسان نیست. رسیدن به تفاهم درباره‌ی سناریوهایی که از طرف ما مورد قبول باشد کار آسانی نخواهد بود اما درحال حاضر چند فیلم به‌صورت کار مشترک بین ایران و کشورهای دیگر از جمله اوکراین، روسیه در حال انجام است. تولیدات مشترک کاری است که باید به تدریج آغاز شود و در آینده توسعه پیدا کند.

وی درمورد آخرین وضعیت مدرسه عالی سینمای ایران نیز گفت: تمام کارهای لازم برای این کار انجام شده و موافقت‌ وزیر نیز گرفته شده است آیین نامه ها اماده است و مدیر آن به زودی مشخص خواهد شد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت صندوق بیکاری سینماگران گفت: در حال انجام کارهای آن هستیم اما دلم می‌خواهد کاری که انجام شد بعد از آن اطلاع‌رسانی کنم.

ایوبی درباره‌ی آمار فروش سینماهای ایران و استقبال مخاطبان نیز گفت: فکر می‌کنم که آمار فروش بیش از کل سال قبل بوده است و برای ماه آینده نیز امیدزیادی داریم که فروش بهتر شود.

ایوبی به سوالاتی درباره‌ی فیلم‌های مانند عصبانی نیستم و خانه‌ی پدری پاسخی نداد و پاسخگویی به این سوالها را به زمان دیگری موکول کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز