خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

تعدیل کارگران فومن شیمی و گسترش بحران در صورت عدم رسیدگی

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۷

تولید برای صنعتگران در شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد/ دولت به دلیل عدم پرداخت سهم ۳۰ درصدی تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر گذار بوده است.

ایلنا - رشت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تعدیل ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه فومن شیمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در فومن، ناصر عاشوری قلعه رودخانی وضعیت صنعت کشور را بحرانی دانست و دلیل این بحران را گرانی مواد اولیه، آب و حامل‌های انرژی دانست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات صنایع چند برابر شدن نرخ مواد اولیه وارداتی به تبع نوسانات نرخ ارز است، گفت: به رغم این افزایش قیمت نهادهای اجرایی بر ثابت نگه داشتن قیمت اجناس تولیدی تاکید می‌کنند.

او ادامه داد: با وجود چند برابر شدن هزینه‌های تولید سازمان حمایت از مصرف کنندگان اجازه گران کردن محصولات تولیدی را به صنایع نمی‌دهد و در صورت تخلف آنان را جریمه و «نقره داغ» می‌کند.

به گفته عاشوری قلعه رودخانی، دولت نیز به دلیل عدم پرداخت سهم ۳۰ درصدی تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها، در افزایش هزینه‌های تولید تاثیر گذار بوده است اما در عین حال دست تولید کنندگان را در افزایش اجناس خود بسته است و در این شرایط دلالان و واسطه‌ها خود راسا اقدام به افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: شرایط حاضر برای صنعتگران کشور بحرانی می‌دانیم و باید سیستم بانکی به داد تولید کنندگان برسد و از طرفی نیز سازمان حمایت از مصرف کنندگان واقعیت‌ها را ببیند و به تولیدکنندگان مجوز رشد پلکانی (و نه یکباره) نرخ اجناس خود را بدهد.

معاون اسبق وزیر بازرگانی، از تهدید اشتغال به تبع بحران صنایع خبر داد و در حکم نمونه به تعدیل ۱۵۰ کارگر فومن شیمی اشاره کرد. او همچنین افزود: تولید برای صنعتگران در شرایط فعلی صرفه اقتصادی ندارد. به طور نمونه یک واحده تولید کننده پارچه به نام «مهتاب بافت» واحد خود را تعطیل کرده بود اما با خواهش و دخالت ما و فرماندار، با اکراه این واحد تولیدی بازگشایی شد و اکنون نیز با دشواری مشغول تولید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز