خبرگزاری کار ایران

رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB انگلیس در گفتگو با ایلنا:

یک هفته بعد از لغو تحریم‌ها شرکت‌های بین‌المللی در ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۹۷

در حال حاضر ۳ شرکت Fitch، S&B و A. M. Best کمپانی‌هایی هستند که امکان صدور درجه و گرید بین المللی را دارند، هم‌اکنون بهترین فرصت برای شرکت‌های بیمه ایرانی است که تا زمان لغو تحریم‌ها نسبت به دریافت درجه بین‌المللی خود و ارتقای آن اقدام کنند.

رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB انگلیس با بیان این مطلب که یک هفته پس از لغو تحریم‌ها شرکت های بین المللی بیمه در ایران حضور خواهند یافت، گفت: شرکت‌های بیمه داخلی باید قبل از لغو تحریم ها نسبت به گرفتن درجه بین المللی خود که از طریق ۳ کمپانی‌ Fitch، S&B و A. M. Best صادر می‌شود اقدام کنند.

منیر کابان، رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت بیمه‌ای ایران در منطقه خاورمیانه، گفت: این آرزوی شرکت بیمه UIB است که تحریم‌ها به طور کامل لغو شود، این تحریم‌ها سبب شده است که ما نتوانیم محود شده است.

وی افزود: اما برنامه‌های بلند مدتی را برای ایران در صورت لغو تحریم داریم که یکی از آن‌ها انتقال تکنولوژی صنعت بیمه به ایران است.

کابان فقدان تکنولوژی صنعت بیمه را مهم‌ترین معظل شرکت‌های بیمه ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: روز گذشته تعدادی از بیمه گذاران ایرانی در مورد میزان ریسک بین‌المللی در ایران سئوالاتی را مطرح کرده‌اند و در مورد چگونگی تعیین نرخ آن با ما مشورت داشته اند.

رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB با بیان این مطلب که بازار ایران برای بیمه‌گذاران اروپایی و آسیایی به بازار هدف تبدیل شده است، افزود: هفته گذشته من در سمینار دو روزه‌ای در مورد نقش بیمه در کشورهای عربی که در مصر برگزار شد حضور داشتم، در حاشیه کنفرانس مذکور بحثچگونگی حضور در بازارصنعت بیمه ایران داغ بود.

وی در پاسخ به این سئوال که در شرایط تحریم شرکت‌های بیمه ایرانی چه کاری باید انجام دهند، گفت: اولین و مهم‌ترین اولویت برای کمپانی‌های بیمه ایرانی این است که رابطه خود را با بازار بین المللی قطع نکنند زیرا این امر سبب می‌شود که این کمپانی‌ها از آخرین دست‌آورد‌ها و تکنیک‌های روز صنعت بیمه محروم شوند.

کابان ادامه داد: به همین دلیل آن‌ها باید از طریق شرکت در سمینارهای بین المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک با شرکت‌های بیمه بین‌المللی این رابطه را حفظ کرده و دانش خود را به‌روز کنند.

وی شرکت در سمینار‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را به تنهایی کافی ندانست و افزود: ارتباط مدیران بیمه‌ای با یکدیگر نیز از ملزومات ارتقای تکنولولوژی و سطح دانش در این حوزه به‌شمار می‌رود همچنین، شرکت‌های بیمه ایرانی باید ارتباط خود را با شرکت‌های بین المللی که قبل از تحریم‌ها در ایران فعالیت داشته‌اند به خصوص شرکت‌های فعال در صنعت نفت و گاز حفظ کنند.

رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB، اخذ درجه های بین المللی را یکی دیگر از اقدامات شرکت‌های بیمه ایرانی در شرایط قبل از لغو تحریم ها عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳ شرکت Fitch، S&B و A. M. Best کمپانی‌هایی هستند که امکان صدور درجه و گرید بین المللی را دارند، هم‌اکنون بهترین فرصت برای شرکت‌های بیمه ایرانی است که تا زمان لغو تحریم‌ها نسبت به دریافت درجه بین‌المللی خود و ارتقای آن اقدام کنند.

کوبان اشاره‌ای به بحران امریکا و اروپا کرد و افزود: بحران مالی که در امریکا و بعد از آن در اروپا اتفاق افتاد نشان داد که شرکت‌های بیمه‌ای جای امنی برای سرمایه گذاری است به طوری که در این بحران‌ها به غیر از موسسه E. A. G هیچ شرکت بیمه‌ای دچار خسارت و زیان نشد.

وی در مورد حضور شرکت‌های بیمه بین المللی در ایران، گفت: این را من به شما قول می‌دهم از زمان اعلام لغو تحریم ایران این شرکت‌ها در کمتر از یک هفته در تهران حضور خواهند داشت تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم شرکت‌های زیادی در انتظار توافق دولت ایران با قدرت‌های جهانی هستند.

رییس کل موسسه بیمه گذاری UIB افزود: به‌طوری که افراد زیادی درصنف‌های مختلف از من در مورد لغو تحریم‌های ایران سئوال می‌کنند، به طور کلی شرکت‌های بین‌المللی در تمامی حوزه‌ها برای حضور در بازار ایران لحظه‌شماری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز