خبرگزاری کار ایران

مجید نامجو خبر داد:

احداث نیروگاه براى صادارت برق به هند و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۷

با توجه به درخواست مقامات پاکستان، موافقتنامه‌هایی در خصوص صادرات برق ایران به کشور پاکستان در حال انجام است و همچنین با مقامات هندی به توافق رسیده‌ایم تا نیروگاهی با سرمایه گذاری آن‌ها در ایران ایجاد کنیم و از این طریق، برق به هندوستان نیز صادر کنیم.

پاکستان نیاز به برق دارد و درخواست رئیس جمهور آن‌ها از رئیس جمهور ما این بوده که برای تامین برق این کشور به آن‌ها کمک کنیم و قرار بر این است که در مرز خودمان برای تامین هزار مگاوات برق، نیروگاه بسازیم و خط انتقالی را ایجاد کنیم که بتوانیم برق را به پاکستان صادر کنیم.
به گزارش ایلنا‏، وزیر نیرو گفت: با توجه به درخواست مقامات پاکستان، موافقتنامه‌هایی در خصوص صادرات برق ایران به کشور پاکستان در حال انجام است و همچنین با مقامات هندی به توافق رسیده‌ایم تا نیروگاهی با سرمایه گذاری آن‌ها در ایران ایجاد کنیم و از این طریق، برق به هندوستان نیز صادر کنیم.
مجید نامجو درباره برنامه‌های ایران برای صادرات برق به کشور پاکستان اظهار داشت: پاکستان نیاز به برق دارد و درخواست رئیس جمهور آن‌ها از رئیس جمهور ما این بوده که برای تامین برق این کشور به آن‌ها کمک کنیم. از مدت‌ها پیش با مقامات این کشور در حال مذاکره هستیم.
وی افزود: موافقتنامه‌هایی هم در این زمینه امضاء شده و قرار بر این است که در مرز خودمان برای تامین هزار مگاوات برق، نیروگاه بسازیم و خط انتقالی را ایجاد کنیم که بتوانیم برق را به پاکستان صادر کنیم و حتی توافق شده که شبکه انتقال برق نیز توسط متخصصان ایرانی ساخته شود.
وزیر نیرو در ادامه گفت: علاوه بر آن درخواست آن‌ها احداث یکسری سی اچ پی‌ها و دیجی‌های کوچک و سریعی بود که این کار را در برنامه شرکت مپنا گذاشته‌ایم که دنبال می‌کند. اگر طرف پاکستانی با شرکت مپنا به تفاهم برسد، این توانایی وجود دارد که نیاز برقی آن‌ها تامین شود.

راه اندازی نیروگاه در ایران با سرمایه گذاری هندوستان

نامجو همچنین از آمادگی ایران برای صادرات برق به هندوستان خبر داد و افزود: در سفری که به هندوستان انجام شد، درباره این موضوع بحث و بررسی شد که با سرمایه هندی‌ها در ایران نیروگاهی ساخته شود و شش هزار مگاوات در آن برق تولید شود که چهار هزار مگاوات برق تولیدی این نیروگاه در ایران استفاده شود و دو هزار مگاوات آن نیز از طریق دریا و کشور پاکستان به هند صادر شود که این‌ها در حال مذاکره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز