خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی:

خیرین جامعه نبایستی به امان خود‌‌ رها شوند

کد خبر : ۲۱۲۱۹

مدیران بایستی از خیرین و نیکوکاران جامعه تقدیر کنند/ مسئولان مشکلات مجتمع بهزیستی شهید فیاض بخش تبریز را برطرف سازند.

ایلنا- تبریز: نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین و کم توانان ذهنی مصداق کامل ایثار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، آیت‌اله هاشم هاشم‌زاده هریسی عضو شورایعالی کمیسیون حقوق بشراسلامی دیر.ز در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع بهزیستی شهید دکتر فیاض بخش تبریز ضمن تأکید بر لزوم تجلیل از خیرین و نیکوکاران در استان گفت: خیرین و نیکوکاران حقیقتاً جزو انسان‌های عزیز و چهره‌های ماندگار استان بوده که با اقدامات بشردوستانه و نوع دوستانه خود موجبات رفاه و بیمه ناتوانان و ضعیفان در اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کنند.

وی بر لزوم پاسداشت کار خیر و خیرین در جامعه تاکید نموده و با اشاره به اینکه خیرین جامعه نبایستی به امان خود‌‌ رها شوند گفت: این کار هم بیان کننده ارزش کار خیر و انجام دهنده آن و هم تشویقی برای سایر افراد است که در این راه قدم‌های موثری بردارند.

آیت اله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه یک گروه از خیرین در جامعه، خیرین سلامت هستند افزود: کار این گروه از ارزش بالا و اجر زیادی برخوردار است چرا که آنان زمینه توانمندسازی افراد معلول و ناتوان را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری معلولان و ناتوانان ذهنی را مصداق کامل ایثار و از خود گذشتگی عنوان نموده و افزود: خدمت به معلولان و جانبازان یک فریضه دینی بوده و اهتمام به امورمعلولان و تحقق حقوق این قشر آسیب پذیر در راستای تحقق حقوق بشر در جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهم‌ترین نعمت خداوند به انسان‌ها، سلامتی و تندرستی است که ما از آن غافلیم ادامه داد: در بازدید از این مراکز و دیدن این انسان‌های معلول و ناتوان ذهنی باعث می‌شود ما به خود بیاییم و ضمن شکر نعمات الهی، خداوند را شاهد و گواه بر اعمال و کارهای خود بدانیم.

آیت اله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه خیرین و انسانهای صالح و مؤمن با مشارکت در تأمین هزینه‌های اینگونه مراکز و مخارج نگهداری این معلولین، رضایت و خشنودی خداوند را برای خود به دست می‌آورند افزود: خیرین جامعه باعث می‌شوند روح ایثار، از خود گذشتگی و جوانمردی در جامعه زنده بماند.

مدیر مجتمع بهزیستی شهید دکتر فیاض بخش تبریز نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از نحوه اداره این مجتمع گفت: در این مرکز تعداد ۱۲۷ نفر از معلولان و ناتوانان و کم توانان ذهنی زن از سراسر استان نگهداری می‌شود.

سرهنگ علیرضا لیقوانی با بیان اینکه اعتبار هزینه‌های این مرکز از طریق یارانه پرداختی ماهانه دولت و نیز با حضور و مشارکت مردم و خیرین پرداخت می‌شود افزود: بیشتر مخارج این مرکز از طریق کمک‌های خیرین تأمین می‌شود.

وی در خاتمه از مسئولان خواست تا مشکلات مجتمع بهزیستی شهید فیاض بخش تبریز را برطرف سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز