خبرگزاری کار ایران

جشنواره فیلم کارتاژ میزبان سینمای ایران

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۰۹

سینمای ایران در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی «کارتاژ» که از روز ۲۶ آبان ماه در کشور تونس برپا شده است، با 5 فیلم حضور دارد.

ایلنا: جشنواره فیلم کارتاژ هر دو سال یکبار در محله تاریخی «کارتاژ» در پایتخت کشور تونس برگزار می‌گردد و از بزرگ‌ترین جشنواره‌های قاره آفریقا محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بعنوان نماینده سینمای ایران در بخش «فیلم‌هایی از اطراف جهان» حضور فعالی دارد. در این بخش کشورهایی همچون چین (با ۳ عنوان فیلم)، فرانسه (۴ عنوان)، هند (۲ عنوان)، ژاپن (۶ عنوان)، بلژیک (۱ عنوان) و ایران با ۵ عنوان فیلم بلند حضور دارند که آثار ایرانی جشنواره عبارتند از: «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیا، «مصائب چارلی» ساخته علیرضا سعادت نیا، «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی، «یه حبه قند» کار رضا می‌رکریمی و «مرگ کسب و کارمن است» ساخته امیرحسین ثقفی.
ضمن اینکه حضور دو داور ایرانی در بخش مسابقه فیلم‌های بلند و کوتاه جشنواره بین المللی کارتاژ هم از دیگر افتخارات سینمای ایران در این جشنواره خواهد بود. رضا می‌رکریمی داور بخش مسابقه فیلم‌های بلند است و محمودرضا ثانی مستندساز ایرانی هم فیلم‌های بخش کوتاه را داوری خواهد کرد.
از دیگر اقدامات «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، اعزام دو نویسنده و منتقد سینمایی به منظور تحت پوشش قراردادن ویژگی‌های این جشنواره فرهنگی- هنری (که یکی از معتبر‌ترین جشنواره‌های آفریقایی است) و درج رویدادهای مختلف آن در رسانه‌های داخلی خواهد بود.
حضور کار‌شناسان سینمای ایران جهت برگزاری نشست‌های تخصصی سینما به ویژه در امر تولید فیلم‌های مستند و ساختار تهیه و تولید فیلم مستند در ایران به منظور آشنایی سینماگران تونسی و الگوبرداری از تعاریف تولید، یکی دیگر از برنامه‌های جنبی هیئت ایرانی خواهد بود.
«شفیع آقامحمدیان» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سخنرانان همایشی تحت عنوان «نیاز امروز جامعه سینمایی» خواهد بود که توسط مسئولین جشنواره کارتاژ برگزار خواهد شد.
این جشنواره، روز چهارم آذرماه در کشور تونس به پایان خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز