خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت گرفت:

توقیف بیش از 430 گرم طلا از بازار رامهرمز

کد خبر : ۲۱۲۰۵

تمام طلا فروشان استان موظف به هوشیاری و دقت کامل هنگام تحویل طلا از فروشنده های سیار سایر استانها (کیفی ها) است.

ایلنا - رامهرمز: کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در طی بازرسی های بعمل آمده از واحد های صنفی طلا در شهرستان رامهرمز که توسط کارشناسان این اداره کل صورت پذیرفت 435 گرم طلای غیر استاندارد کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از رامهرمز، داریوش احمد زاده گفت: در طی این بازرسی ها 134 گرم طلای بدون نشان و کد شناسایی سازنده شناسایی و توقیف گردید، همچنین مقدار 101 گرم طلا نیز بدلیل ناخوانا بودن کد شناسایی تخریب و به چرخه تولید عودت داده شد.

وی افزود: متاسفانه در حین این بازدیدها، برخی از طلافروشان واحدهای خود را تعطیل و از بازرسی بازرسان این اداره کل ممانعت بعمل آورده که موجب تردید این اداره کل در خصوص عیار صحیح و مرغوبیت فلزات گرانبهای عرضه شده در بازار رامهرمز گردید،که به واحد حقوقی جهت طی نمودن مراحل قضایی معرفی شدند.

احمد زاده خاطر نشان کرد: علی رغم هشدارها و تذکرات این اداره کل جهت پیشگیری از قاچاق طلای خارجی به واحدهای صنفی، هنوز عده زیادی از واحدهای طلافروش به فروش طلای قاچاق مبادرت می ورزند.

در همین راستا رئیس اداره امور آزمایشگاه ها نیز طلا فروشان را به دلیل دقت نکردن به وجود کد شناسایی حک شده بر روی طلا، در هنگام تحویل از بنکداران مقصر دانست.

مهین فلاح گفت:که تمام طلا فروشان استان موظف به هوشیاری و دقت کامل هنگام تحویل طلا از فروشنده های سیار سایر استانها (کیفی ها) است.

وی افزود: در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی، با طلا فروشان برخورد قانونی صورت می پذیرد.

وی همچنین تاکید کرد: این اداره کل با جدیت تمام نسبت به کنترل بازار و برخورد قانونی با متخلفان اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز