خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه کشور:

هر تصاف منجر به فوت ۶ ماه تا ۳ سال زندانی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۴

برای رانندگان اتوبوس ۲ دفترچه آبی و قرمز طراحی شده است و دفترچه‌های آبی نشاندهنده این است که این راننده فاقد تخلفات حادثه ساز منجر به جرح و فوت بوده است و دفترچه قرمز نشانه حادثه ساز بودن راننده است.

ایلنا: رئیس پلیس راه کشور گفت: در ارتباط با تصادفات حادثه ساز براساس قوانین برخورد خواهد شد و هر تصاف منجر به فوت بین ۶ ماه تا ۳ سال زندانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ مهماندار درجمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۲۰۰ نفر از رانندگان حادثه ساز برای توجیه و بازآموزی گفت: تعدادی از رانندگان شبکه حمل و نقل عمومی امروز در شهرک آزمایش جمع شدند.این افراد مسبب تخلفات حادثه ساز درجاده‌ها هستند و دفترچه آن‌ها اخذ و جهت بازآموزی معرفی خواهد شد.

وی افزود: در کل کشور این برنامه در حال انجام است و رانندگانی که باعث تخلفات منجر به فوت و جرح می‌شوند حتما باید مورد بازآموزی قرار گیرند تا باعث ارتقاء سطح ایمنی رانندگی در جاده‌ها شود.

وی افزود: تعاونی‌ها ملزم به رعایت کنترل اتوبوس‌ها هستند و همچنین مراکز رفع نقص فنی نیز باید اتوبوس‌ها را کنترل کنند و در کنار این‌ها، پلیس نیز در پاسگاه‌ها و در جاده‌ها بر سرعت، دقت و سلامت خودرو‌ها نظارت کامل دارد و رفتارهای پرخطر رانندگان را کاملا زیر نظر گرفته خواهد شد.

مهماندار گفت: درصورتی که یک راننده در تصادفی مقصر باشد و آن تصادف منجر به فوت یک یا چند نفر شود دفترچه این راننده ابطال خواهد شد و بعد از گذشت یک سال اگر بخواهد مجددا به این کار برگردد بایددوباره تحت آموزش قرار گیرد.

مهماندار ادامه داد: برای رانندگان اتوبوس ۲ دفترچه آبی و قرمز طراحی شده است و دفترچه‌های آبی نشاندهنده این است که این راننده فاقد تخلفات حادثه ساز منجر به جرح و فوت بوده است و دفترچه قرمز نشانه حادثه ساز بودن راننده است.

رئیس پلیس راه کشور اظهار داشت: تعاونی‌ها بایدبه این موضوع توجه کنندکه دفترچه‌های رانندگان اتوبوس‌ها از کدام نوع است چرا که این موضوع برای ایمنی مسافرین حائز اهمیت است.

مهماندار با اشاره به این موضوع که در ۷ ماه گذشته تصادفات حادثه ساز در شبکه حمل و نقل عمومی ۵ درصد افزایش یافته است گفت: افزایش سخت گیری‌ها در جاده‌ها به دلیل این افزایش است و لازم است شرکت‌های حمل و نقل عمومی در این ارتباط سختگیری کنند تا آمار تصادفات کاهش یابد.

وی افزود: بیش از ۴۰ دفترچه اتوبوس در دو هفته گذشته که منجر به فوت و حادثه شدند توسط پلیس اخذ شد و با سرعت غیر مجاز برخورد جدی داشته‌ایم چرا که متاسفانه آمار افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، استفاده از موبایل و خوردن و آشامیدن درحین رانندگی باعث افزایش برخورد‌ها و سختگیری‌های پلیس شده است.

مهماندار با اشاره به این موضوع که دفترچه‌های قرمز برگه‌های کمتری دارند گفت: برای کنترل بیشتر اتوبوس‌های حادثه ساز و متخلف دفترچه‌های قرمز از تعداد برگه‌های کمتری برخوردارند چراکه این موضوع باعث می‌شود تعداد مراجعین این افراد به پاسگاه‌ها افزایش یابد و پلیس نیز به این افراد کنترل بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در ارتباط با تصادفات حادثه ساز براساس قوانین برخورد خواهد شد و هر تصاف منجر به فوت بین ۶ ماه تا ۳ سال زندانی خواهد داشت و لازم است تاکید کنم سازمان راهداری نیز نظارت کامل بر حرکت اتوبوس‌ها و راه‌ها دارد و علاوه بر وضعیت ظاهری راه‌ها، معاینه فنی خودرو‌ها نیز کنترل خواهد شد و همه موارد چه مراجعه خودرو‌ها به پاسگاه‌ها و چه مسائل مربوط به تصادفات بلافاصله به پلیس گزارش می‌شود  وپلیس تمامی این موارد را تحت نظر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز