خبرگزاری کار ایران

نماینده ارومیه در اخطار قانون اساسی:

تغییرات مرزی باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۱

باید تغییرات در مرز به تصویب مجلس برسد نه اینکه محدوده‌های مرزی زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

ایلنا - ارومیه: نماینده ارومیه در مجلس اعلام کرد که طبق قانون، هرگونه تغییرات در مرز باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصول ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی، اظهار داشت: طبق قانون هر گونه عهدنامه، موافقتنامه‌، توافقنامه‌ یا قراردادهای بین‌المللی و هر گونه تغییرات در مرز باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

وی با اشاره به طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در ماده ۳ طرح مذکور قبلا اختیارات مشخص شده بود اما اکنون در تبصره این ماده اختیارات مجلس را به یک نیروی مستقل زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح داده‌اند.

قاضی‌پور همچنین گفت: باید تغییرات در مرز به تصویب مجلس برسد نه اینکه محدوده‌های مرزی زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار قاضی‌پور گفت: در این تبصره آماده است محدوده مشخص داخل عمق منطقه مرزی که بنا به ضرورت‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی برای تحقق صحیح ماموریت‌های مرزبانی و اعمال کنترل و نظارت ویژه در آن به وسیله «قانون» تعیین می‌شود.

بنابراین، این تبصره اشکال قانون اساسی ندارد اما اگر شما مخالفید، بحث دیگری است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز