خبرگزاری کار ایران

روابط ایران و مصر در زمینه‌ فیلم کوتاه افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۰

روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه چهارتن از سینماگران و مسئولین سینمایی کشور مصر با رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ملاقات کردند.

ایلنا: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با نمایندگان سینمای مصر ملاقات کرد.

در این دیدار که در محل ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد؛ ابتدا میرزاخانی به معرفی انجمن سینمای جوانان ایران و مراکز شصت گانه آن در سراسر کشور پرداخت و زمینه‌های فعالیت انجمن را در سه بخش آموزش، تولید و عرضه تشریح کرد.

میرزاخانی انجمن سینمای جوانان ایران را بزرگ‌ترین مرکز آموزش و تولید فیلم کوتاه و عکس در کشور معرفی کرد که سالیانه به آموزش بیش از سه هزار علاقه‌مند در زمینه‌های فیلمسازی و رشته‌های مرتبط مبادرت دارد و حمایت از صد‌ها فیلم آماتور – فیلم اولی – و چند صد فیلم حرفه‌ای را در تهران و دفا‌تر انجمن مدیریت می‌نماید.

سپس ممدوح یوسف تهیه کننده و رئیس بخش تولید رسانه‌ای مصر گفت: در سفری که به ایران داشتم متوجه شدم مردم ایران و جوانان ایرانی و حتی کودکان آن در سطحی بسیار بالا از فرهنگ و تمدن قرار دارند. در حضورم در ایران به بهانه جشنواره کودک و نوجوان سئوالاتی از کودکان کردم که بر خلاف تصورم در سطح من پاسخ دادند.

سینمای ایران به زنان اهمیت زیادی می‌دهد و احترام خاصی برای آنان قائل است که قابل تقدیر است.

یوسف در ادامه افزود، بسیار خوشحالم که به ایران آمدم و این فرصت مهیا شد تا از انجمن سینمای جوانان ایران که متولی امور جوانان در زمینه هنر و سینما است دیدار کنم. وی ابراز امیدواری کرد افراد متخصص از ایران به مصر سفر کنند و در زمینه آموزش سینماگران مصری سهیم باشند.

این تهیه کننده با اشاره به برنامه ریزی برگزاری یک هفته فرهنگی در مصر خواستار نمایش فیلمهای ایرانی در کشور مصر و بررسی فیلمهای مصری برای نمایش در ایران شد.

ولید سیف در معرفی خود گفت: من از کمیته کار‌شناسی انتخاب آثار جشنواره قاهره وریاست جشنواره اسکندریه مصر به ایران آمدم. وی با ابراز ناخرسندی از اینکه مدتی است فیلمی از ایران برای شرکت در جشنواره قاهره ارسال نمی‌شود ادامه داد: طی توافقی که با سینمای حرفه‌ای ایران شده است برای سال ۲۰۱۳ هفت فیلم از ایران برای شرکت در جشنواره قاهره ارسال خواهد شد و اما در جشنواره اسکندریه که مختص مناطق مدیترانه‌ای است در بخش کوتاه از انجمن سینمای جوانان ایران دعوت کرد تا به نمایش آثار ایرانی کوتاه در این جشنواره مبادرت شود.

ولید سیف، منتقد و سناریو نویس به کیفیت فنی فیلم‌ها تاکید کرد و گفت: این جشنواره به کیفیت فنی آثار بسیار اهمیت می‌دهد.

وائل صابر سومین نماینده مصری با ابراز خرسندی از حضور در ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان شخصی که متولی آموزش فن عکاسی در کشور مصر است با دیدن بخشی از عکسهای «جشنواره ملی عکس ایران» که با موضوع طبیعت در سال ۹۰ برگزار شده و در انجمن نصب شده بود از تکنیک عکاسی و پیشرفت عکاسی در ایران شگفت زده شد و درخواست همکاری ایران با مصر را برای همکاری بیشتر در زمینه نزدیک کردن جوانان به هم کرد.

این استاد دانشگاه گفت: در گروه اعزامی به ایران از کشور مصر از تمامی طبقات فرهنگی مصر شامل منتقد و سناریو نویس، تهیه کننده، فیلمساز، مدرس، بازیگر، موسیقیدان، کارگردان و... سفر کرده‌اند و این موضوع می‌تواند موجب شود تا نتایج به دست آمده در بخشهای و نشستهای مختلف فرهنگی در تمامی سطوح فرهنگی دولت و مردم مصر منتقل گردد.

وائل صابر به تمدن و تاریخ دو کشور اشاره کرد و گفت با توجه به قدمت تمدن ایران، ما به دنبال برقرار ارتباط بیشتر بین دو نسل جوان ایران و مصر هستیم.

احمد عواض که به عنوان کار‌شناس، مدرس و فیلمساز و کارگردان مصری در کالج مصر فعالیت دارد نیز با اشاره به اینکه مرکز آموزش آنان در زمینه تعلیم علاقه مندان مصر، سوریه و عربستان فعالیت دارد و تنها مرکز تولید فیلم کوتاه دانشجویی در مصر است درخواست همکاری متقابل در زمینه اعزام مدرس در زمینه فیلمنامه نویسی، نقد، بخشهای فنی و به ویژه انیمیشن را نمود.

این کارگردان با ابراز این نکته که کشور ایران دارای سینمای بزرگ و باارزشی است تاکید کرد ایرانیان در زمینه فیلمنامه و فیلمنامه‌های تاریخی بسیار قوی و صاحب سبک و نام هستند و سفر این افراد به مصر و مهیا شدن زمینه‌های آموزشی می‌تواند در ارتقای سینمای مصر موثر باشد.

در ادامه حاضران به تماشای چند فیلم کوتاه داستانی، تجربی و انیمیشن نشستند و با توانمندی‌های تکنیکی و به ویژه جلوه‌های ویژه در آثار تجربی و انیمیشن ایران که توسط جوانان ساخته شده بود آشنا شدند.

هیئت مصری که خواهان در اختیار قرار گرفتن این فیلم‌ها جهت نمایش در کالج مصر شده بودند از توانائی فیلمسازان فیلم کوتاه ایران تقدیر کردند.

در پایان این نشست مقرر شد این هیئت نسبت به برنامه ریزی یک هفته فیلم و کارگاه آموزشی در مصر با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران بررسی لازم را انجام داده و همچنین بخش مرور سینمای کوتاه مصر برای جشنواره سی‌ام فیلم تهران و همچنین مرور سینمای کوتاه ایران در جشنواره اسکندریه مصر مورد توافق قرار گرفت.

در این دیدار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران کتاب و مجموعه کارت پستال طبیعت زیبای ایران و نسخه DVD تولیدات فیلم کوتاه به همراه کتاب بازار ۲۰۱۲ انجمن را به هیئت مصری اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز