خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد كنفدراسیون كارگری تركیه در گفت‌وگو با ایلنا:

اعمال محدودیت اقتصادی علیه ایران توجیه منطقی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۶

به عنوان بخشی از بدنه كارگری تركیه تحریم‌های غرب علیه ایران را محكوم كرده و برای هرگونه اقدامی به منظور حمایت از كارگران در برابر آثار سوء این محدودیت‌ها اعلام آمادگی می‌كنیم.

عضو ارشد كنفدراسیون صنفی «هاكیش» در تركیه بر لزوم تلاش جمعی برای حمایت از حقوق كارگران و به ویژه كارگران ایرانی كه به دلیل تحریم‌های غرب، بار فشار اقتصادی بر آنها مضاعف شده است، تاكید كرد.

به گزارش ایلنا، «احمد هالفایا» با تاكید بر این‌كه ایجاد محدودیت اقتصادی برای مردم عادی و به ویژه طبقه كارگر به هیچ عنوان توجیه منطقی ندارد، تاكید كرد كه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های كارگری باید از طریق ساز و كارهای داخلی خود، اقدامی عملی برای حمایت از حقوق كارگران انجام دهد.

هالفیایا افزود كه مشكلات كارگران، درد مشتركی است كه مرز و محدودیت جغرافیایی نمی‌شناسد و دولتمردان كشورها نیز باید رسیدگی به آن را از جمله مهمترین اولویت‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد كه چند ماه قبل شانزدهمین نشست كشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران برگزار شده و اعضای این كشورها بر مخالفت با اعمال تحریم علیه تهران تاكید كردند؛ ما نیز به عنوان بخشی از بدنه كارگری تركیه این تحریم‌ها را محكوم كرده و برای هرگونه اقدامی به منظور حمایت از كارگران در برابر آثار سوء این محدودیت‌ها اعلام آمادگی می‌كنیم.

هالفایا همچنین گفت كه آزادی‌های فردی و صنفی از جمله حقوق اولیه كارگران بوده و ایجاد هرگونه محدودیتی در آن، غیرقابل قبول خواهد بود.

وی با تاكید بر این‌كه ایران نیز مانند هر كشور دیگری حق استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد، گفت كه استفاده از حقوق مشروع و قانونی یك كشور نباید باعث اعمال محدودیت برای آن كشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز