خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران:

آغاز نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری / صدور پایان کار مشروط به عدم خلافی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۸۱

در صورت مشاهده تخلف ساختمانی، موضوع تخلف به مهندسان ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان توقف ادامه عملیات ساختمانی و صادر نشدن پایان کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: در صورت اصلاح نشدن موارد تخلف مهندسان مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، فریبرز واحدی گفت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و دستور العمل وزارتی، نظارت بر چگونگی رعایت مقررات ملی ساختمان و قوانین شهرسازی و معماری را به صورت جدی آغاز کرده‌ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از بازدید و بازرسی مهندسان دارای پروانه اشتغال بکار استان تهران از ۱۰ درصد از ساختمان‌های در حال ساخت این استان خبر داد.

واحدی با اشاره به روند فعالیت کار‌شناسان ماده ۳۵ تصریح کرد: کار‌شناسان مربوطه با مراجعه به مراجع صدور پروانه و دریافت مدارک مربوط به پروانه‌های صادره از ساختمانهای دردست احداثآن مرجع به صورت موردی بازدید می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف ساختمانی، موضوع تخلف به مهندسان ناظر و مجری جهت اصلاح ابلاغ و همزمان توقف ادامه عملیات ساختمانی و صادر نشدن پایان کار تا رفع تخلف اعلام می‌شود.

واحدی افزود: در صورت اصلاح نشدن موارد تخلف مهندسان مربوطه به شورای انتظامی ساختمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌شوند و پایان کار برای آن ساختمان‌ها صادر نخواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۳۵ و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای شهری تاکید کرد: امیدواریم این نظارتهای جدی سبب ترویج اصول معماری و شهرسازی، اعتلای مهندسی استان، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان شود.

وی همچنین یادآور شد استفاده از شرکتهای حقوقی ذیصلاح در اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از برنامه‌های سال جاری این اداره کل است.

واحدی؛ اعتلای دانش مهندسی، افزایش بهره وری منابع، مواد و انرژی را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز