خبرگزاری کار ایران

دومین شمارهٔ داستان‌نامه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۴

دومین شماره داستان‌نامه (نشریه تخصصی ادبیات داستانی فضای مجازی) با پرونده‌ای برای کافکائیسک و داستان‌های کافکایی، منتشر شد.

ایلنا: دومین شماره داستان‌نامه (نشریه تخصصی ادبیات داستانی فضای مجازی) منتشر شد.

به گزارش ایلنا، پس از بررسی «رئالیسم جادویی» در نخستین شمارهٔ داستان‌نامه، در شمارهٔ دوم، پرونده‌ای برای کافکائیسک و داستان‌های کافکایی باز شده است. در این مجله قرار بر این است که برای هر شماره، موضوعی را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهیم.

در این شماره تلاش شده به بررسی ماهیت جهانی‌ پرداخته شود که کافکا در داستان‌هایش آن را ترسیم و ارائه کرده و بعد‌ها دیگرانی نیز به آن پرداخته‌اند. همچنین مروری بر کافکائیسک و مرز‌ها و نسبتش با خودِ کافکا انجام شده است. موضوع «تبلیغات کتاب» هم در این شماره مورد بررسی قرار گرفته است.

در این شماره می‌خوانید:

یادداشت اول/ سردبیر، مجموعهٔ مقاله‌ها شامل: جهان کافکایی و داستان موقعیت/ مصطفی علیزاده، نسبت کافکائسک‌ها به کافکا/ یگانه خویی، عازم بودگی/ سوسن شریفی، انسان در آینهٔ وجود‌گرایی/ آریا یعقوب‌زاده، رد پای ایدئولوژی چپ در داستان مسخ/ فرهاد صبوری ‌فر و مجموعهٔ داستان‌ها شامل: درخت گیسو/ محمدجواد جزینی، توپِ گلفِ خونیِ تنها/ علی کرمی، حالا بست نشسته‌ام این‌جا/ فرحناز علیزاده، کوکب/ آزاده حسینی، شمارهٔ اموال/ مریم احدزاده، صفحهٔ داستانک/ نازنین جودت.

همچنین در بخش نقد و بررسی می‌خوانیم: انسان اجتماعی یا اجتماع انسانی/ علیرضا رحیمی، نگاهی دیگر به رمان «مستأجر» / زهرا هادی، بررسی مجموعه داستان «بودای رستوران گردباد» / رامبد خانلری، سرگردانی گراکوس و کافکا/ افسانه احمدی، تراژدی انسان مدرن؛ بررسی داستان کوتاه «لاتاری» / الهام اختراعی، لابه‌لای چرخ دنده‌های قانون/ مرجان جامی، بررسی داستان «فقط آمده بودم تلفن بکنم» / مولود قضات، کافکائِسک، وودی آلن، مگس و ناهار عریان/ شیرین محمد، کافکا و سینما/ سمانه قاسمی.

قسمت گزارش و گفتگوهای این شماره هم اختصاص دارد به: گزارش: هیاهوی بسیار پشت درهای بسته/ فایزه شکیبا، گفتگویی با فیروز زنوزی جلالی/ لیلا باقری، مروری بر ترجمه آثار کافکا/ محدثه شادمهر، نوشتن از جنگ؛ در گفتگویی با نازنین جودت/ محبوبه شادمهر، گزارشی از مراسم رونمایی کتاب «دوشنبه‌های داستان» / ویدا رهبر، نامه‌هایی به یک نویسنده جوان/ بارگاس یوسا، ‌ افسانه احمدی، معرفی ناشران ادبیات داستانی/ فرزانه مصیبی و اخبار داستانی/ زهره مسکنی.

این نشریه اینترنتی در آدرس: http://www.dastannameh.com/ قابل مشاهده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز