خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی البرز:

صنایع استان البرز با مشکل کمبود نیروی کاردان و متخصص مواجه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۳۳

ارتباط دانشگاه با صنعت، نیازمند برنامه ریزی صحیح است.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با وجود حرکت های شایان توجه در مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه متاسفانه تاکنون در این زمینه برنامه ریزی اصولی و صحیح انجام نپذیرفته است.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی در آیین افتتاحیه اولین مرکز علمی کاربردی شیر خشک و مکمل های غذایی استان البرز افزود: مراکز آموزش عالی بایستی بر اساس نیازهای جامعه نیروی کاردان و کارشناس تربیت کنند اما تا کنون در این زمینه به طور کامل موفق نبوده اند.

وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: طی سال های اخیر صدها دانشجو در رشته های مختلف از جمله مهندسی، ادبیات، فلسفه و پزشکی فارغ التحصیل شده اند اما اکثر این کارشناسان در بخش های وارد بازار کار شده اند که هیچ ارتباطی به رشته های تخصصی وتحصیلی آنها ندارد.

وی ادامه داد: به همین جهت بسیاری از فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی کشور با مشکل بیکاری مواجه شده و به خارج کشور از جمله ژاپن، تایلند و تایوان سفر کرده و به سخت ترین کارها تن داده اند.

طوسی در ادامه افزود: در استان البرز معضل بیکاری در شرایطی خودنمایی می کند که صنایع استان با مشکل کمبود نیروی کاردان و متخصص به ویژه در رشته های نرم افزار، سخت افزار و اوپراتوری مواجه است.

رییس پارلمان بخش خصوصی اضافه کرد: بیکاری در این استان به مرزی رسیده است که بیش از ۱۳ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی توجه خاص دولت تدبیر و امید به شرکت های دانش بنیان را حرکت مطلوب عنوان کرد و گفت: نیروهای دانشگاهی متخصص " دانش بنیان " بایستی در اختیار صنعت کشور قرار گیرد تا این نیروها ضمن کسب تجربه با استفاده از امکانات صنایع طرح های پژوهشی و تجاری سازی ارایه دهند.

رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: بسیاری از واحد های تحقیق، توسعه، کنترل کیفیت و آزمایشگاه های صنایع کشور برای توسعه نیازمند نقدینگی هستند.

طوسی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات در پوشش شرکت های " دانش بنیان " باید با مشارکت صنایع تولیدی کشور انجام گیرد به این معنی که تحقیقات در مراکز R&D واحد های تولیدی متمرکز شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این تسهیلات در خدمت تجهیز و توسعه این واحد ها قرار گیرد تجاری سازی علم اینگونه تحقق خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز