خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

برای معرفی اسلام باید تظاهر به دین و زهدفروشی را کنار بزنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۲

عده‌ای نمی‌خواهند اسلام بی‌پیرایه و واقعی به جهان معرفی شود/یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سؤالات نسل تحصیلکرده و باسواد است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در مورد دلایل دین‌گریزی و دین‌ستیزی در برخی جوامع، با اشاره به نقش عقلانیت در معرفی اسلام تأکید کرد: عده‌ای نمی‌خواهند اسلام بی‌پیرایه و واقعی به جهان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این مطلب، افزود: برای معرفی دین اسلام باید پرده ریا، تظاهر به دین و زهدفروشی را کنار بزنیم و از شعاری زندگی کردن پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: اسلام دین خاتم است و باید خود مردم تا قیامت با اتکاء به پایه‌های اصلی دین یعنی قرآن، سیره معصومان و سنّت، هدایت شوند، زیرا مردم با ارزش‌ها و اعتقادات دینی رشد کرده‌اند و از اعتقادات خود دست برنمی‌دارند و این مسئله جز با تکیه بر عقل امکان‌پذیر نیست و اگر براساس عقلانیت عمل کنیم، در واقع به دستور دین عمل کرده‌ایم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این‌که نگرانی اصلی، ممانعت از حاکم شدن عقلانیت بر امور است و آن را سرکوب و متهم می‌کنند، گفت: اولین سوره نازل شده در قرآن اشاره به علم و عقل دارد و مطمئناً افرادی که با عقل و فهم و درایت، به این آیات و روایاتی که در کتاب‌های مرجعی همچون اصول اربعه آمده توجه کنند، بهره بیشتری نصیب آن‌ها خواهد شد و به نقش اصلی عقلانیت و تأثیر آن در شناساندن دین اسلام پی خواهند برد.

هاشمی رفسنجانی، ضعف اصلی سوءبرداشت از دین را در شیوه غلط معرفی اسلام خواند و تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه، ناتوانی در معرفی اسلام ناب و بی‌پیرایه به جوانان و پاسخگویی به سؤالات نسل تحصیلکرده و باسواد است.

وی ضمن توصیه به پرهیز از افراط و تفریط در جامعه گفت: جامعه تحصیلکرده و دانشمند هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید عقلانیت را همه جا به عنوان هم‌ردیف با شرعیت مطرح کنیم و در زمان حضرت حجت (عج) منتظران باید به حدّی از بلوغ فکری و عقلی رسیده باشند که دیگر نیازی به جنگ و نزاع نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز