خبرگزاری کار ایران

امام جمعه زنجان تاکید کرد:

مصرف زکات با رعایت اولویتها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۵

امام جمعه زنجان با اشاره به زمینه های مصرف زکات گفت: در این خصوص باید زمینه های مصرف زکات اولویت بندی شود.

زنجان ـ ایلنا: امام جمعه زنجان گفت: از پتانسیل علما و مبلغان برای تشویق مردم جهت پرداخت زکات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد احیاء زکات با تاکید بر ارائه سیاست های تشویقی برای پرداخت زکات گفت: باید زمینه های مصرف زکات احصا شود و براساس اولویت های موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی احداث مسجد و غسالخانه ها را یکی از مصارف زکات اعلام کرد و گفت: احداث خانه های عالم نیز می تواند یکی از مصارف زکات باشد و این موضوع باید در کمیته برنامه ریزی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اولویت نخست برای مصرف زکات را کمک به فقرا و محرومان عنوان کرد و گفت: از پتانسیل علما و مبلغان برای تشویق مردم جهت پرداخت زکات استفاده شود.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان نیز به فرهنگ سازی جهت پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: مردم پرداخت خمس را وظیفه شرعی و الهی خود می دانند و ما می توانیم با فرهنگ سازی مناسب پرداخت زکات را نیز به این شکل نهادینه کنیم.

محمد رئوفی نژاد اضافه کرد: اگر بتوانیم فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را نهادینه سازیم دیگر نیازی به سیاست های تشویقی و استفاده از تریبون برای مشارکت مردم برای پرداخت زکات نیست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز