خبرگزاری کار ایران

تظاهرات گسترده مردمی در اردن علیه افزایش بهای سوخت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۳۴

شب گذشته بیش از هزار تن از مردم اردن به خیابان‌های پایتخت ریختند و در چندین شهر دیگر نیز علیه تصمیم دولت برای افزایش بهای سوخت تظاهرات برگزار شد.

به دنبال افزایش بهای سوخت توسط دولت اردن، پایتخت و دیگر شهرهای این کشور شاهد تظاهرات گسترده مردم خشمگین بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شب گذشته بیش از هزار تن از مردم اردن به خیابان‌های پایتخت ریختند و در چندین شهر دیگر نیز علیه تصمیم دولت برای افزایش بهای سوخت تظاهرات برگزار شد.

شهروندان اردنی در تظاهرات خود در پایتخت علیه «عبدالله دوم» پادشاه و دستگاه اطلاعات این کشور شعار دادند. سر دادن چنین شعارهایی در اردن بی‌سابقه بوده است.

شب گذشته جوانان خشمگین در قلب امان شعار دادند: «آزادی آزادی، سرنگون باد عبدالله».

تظاهرکنندگان همچنین افزایش بهای سوخت را محکوم کردند.

شبکه ماهواره‌ای الجزیره نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی اردنی تحصن کنندگان در مرکز پایتخت را به زور متفرق کرده و ده‌ها تن از آن‌ها را بازداشت کردند.

در همین حال در دیگر مناطق اردن نیز تظاهرات آرام علیه افزایش بهای سوخت برگزار شد اما در شهر «اربد» دومین شهر بزرگ اردن در شمال این کشور معترضان یک ایستگاه پمپ بنزین را به آتش کشاندند.

شهرهای «معان»، «الکرک»، «الرمثا» و «المفرق» نیز شاهد تظاهرات مشابهی بود.

بنا بر این گزارش، دولت اردن برای تضمین دستیابی به وام یک میلیارد دلاری از صندوق جهانی پول یارانه مواد سوختی را برداشت و این امر منجر به افزایش بهای سوخت در این کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز