خبرگزاری کار ایران

پول كی‌روش آماده است؛

کفاشیان: مسائل فوتبال را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۴۴

به صورت 4 ساله در فدراسیون خواهم بود/برای برگزاری مرحله مقدماتی جام حذفی مشكلی نداریم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: ما امروز با مدیران باشگاه‌ها جلسه داریم و درباره برگزاری جام حذفی تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی كفاشیان در حاشیه تمرین تیم ملی با اشاره به احتمال برگزاری مسابقات جام حذفی اظهار کرد: عدم برگزاری مسابقات جام حذفی به درخواست كی‌روش نبود، بلكه او برنامه تیم ملی را به ما داده و در آن عنوان كرده خللی در این برنامه‌ها نباید ایجاد شود. بعد از آن باید بگویم عدم برگزاری جام‌حذفی به دلیل درخواست هیات رییسه سازمان لیگ بوده، البته در این بین بهروان به صورت شخصی خواهان برگزاری این مسابقات بود اما حالا باید بینیم امروز مدیران باشگاه چه تصمیماتی می‌گیرند.

وی ادامه داد: تصمیم اولیه ما عدم برگزاری مسابقات جام حذفی بود اما بعد از آن اعتراضاتی به این موضوع شد و ما امروز تشكیل جلسه دادیم و با ارایه توضیحات لازم تصمیم نهایی گرفته شود.

كفاشیان خاطرنشان كرد: ما برای برگزاری مرحله مقدماتی جام حذفی مشكلی نداریم اما در مراحل بعدی با توجه به اینكه تیم‌های باشگاهی ما در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شركت خواهند كرد و همین طور ما مسابقات غرب آسیا را پیش رو خواهیم داشت مطمئن هستیم برخی باشگاه‌ها به حضور بازیكنانشان در تیم ملی اعتراض خواهند كرد و به همین دلیل ما امروز نشستی را با مدیران باشگاه‌ها خواهیم داشت تا با گوشزد كردن این موضوعات تصمیم نهایی را برای برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جام حذفی بگیریم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به روند رو به رشد تیم جوانان در مسابقات آسیایی گفت:‌ خوشبختانه بچه‌های ما در این رقابت‌ها خوب ظاهر شدند و پس از شكست دادن ژاپن امیدواریم امروز نیز در مقابل كره جنوبی پیروز شوند. این تیم عملكرد فنی خوبی داشته و ما معتقدیم آنها با حضور در جام‌جهانی باید رتبه شایسته‌ای نیز در این رقابت‌ها نیز كسب كنند، ضمن اینكه تیم جوانان ما در آینده نزدیك همان تیم المپیك ما خواهد بود که ما سعی می‌كنیم بهترین شرایط را برای آنها فراهم كنیم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به مشكلات مالی این فدراسیون گفت: هم اكنون سرمربی تیم ملی نوجوانان برای حضور پرقدرت در جام جهانی در 29 بخش برنامه‌های خود را ارایه كرده تا ما آنها را اجرا كنیم و ما هم این كار را انجام خواهیم داد اما اجرای این برنامه‌ها نیاز به بودجه زیادی دارد، حتی در فوتسال هم ما برای اینكه برنامه‌های خود را اجرا كنیم نیاز به حمایت مالی داریم.

کفاشیان متذکر شد: با این حال با چنگ و دندان داریم مسایل پیرامون فوتبال را حفظ می‌كنیم تا خللی در برنامه‌های تیم ملی بوجود نیاید.

وی با اشاره به عملكرد تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام جهانی اظهار كرد: حریف بعدی تیم ملی كلمبیااست که خوشبختانه نامش بزرگ نیست تا بازیكنان از این تیم بترسند اما ملی‌پوشان برای اینكه بتوانند عملكرد قابل قبولی در بازی‌های آینده داشته باشند باید به مانند بازی با اسپانیا ظاهر شوند. انتظار ما رسیدن این تیم به جمع 4 تیم نیمه نهایی است.

كفاشیان در مورد بحث مالی قرارداد سرمربی تیم ملی نیز خاطرنشان كرد: پول كی‌روش آماده است و به زودی آن را به او پرداخت خواهیم كرد،البته یك مقدار در پرداخت آن تاخیر بوجود آمد كه به او قول دادیم در پرداخت بعدی جبران كنیم. به هر حال مشكلات اقتصادی كه به وجود آمده باید حل شود تا انشاء الله بتوانیم پیشرفت فراتر از آسیا در حد كره و ژاپن داشته باشیم.

كفاشیان در خصوص اینكه در سطوح اقتصادی كشور امسال را سال مقاومت اقتصادی تشریح كرده‌اند، گفت: من از روزی كه به فدراسیون فوتبال آمدم با مقاومت اقتصادی روبرو بودم و همواره در برابر مسایل اقتصادی مقاومت می‌كردم.

وی درخصوص سطح لیگ برتر پس از گذشت 14 هفته نیز گفت: از لحاظ فنی كه نمی‌توانم نظر خاصی داشته باشم اما معتقدم سطح فنی لیگ برتر باید بالاتر از این باشد چراكه ما پتانسیل آن را داریم. اگر لیگ برتر ما ضعیف باشد تیم ملی ما هم ضعیف خواهد بود و در نهایت رتبه ما در آسیا پایین می‌آید. ما در حدود 2 هفته پیش در مقر AFC جلسه‌ای داشتیم و خوشبختانه برخلاف دوره قبل كه 6 امتیاز از ما كسر شد و در نهایت باعث شد 2 سهمیه ما كم شود، در این دوره هیچ سهمیه‌ای از ما كسر نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: باشگاه‌ها همكاری‌های خوبی داشتند و باید تلاش كنیم با اختصاص بودجه كافی وضعیت ورزشگاه‌های خود را در رتبه كلاس A قرار داده و امتیاز بیشتری كسب نماییم. به نظر من اگر قرار است استادیوم جدیدی تاسیس شود پول آن را صرف استادیوم‌های ناقص كنیم تا آنها ترمیم شود.

كفاشیان درخصوص حضور خود در مجمع IOC گفت: من در این سفر عباسی را ندیدم چراكه وقتی برگشتم او به این مقر رفت، اما در این اجلاس با شیخ احمد رییس شورای المپیك آسیا ملاقات داشتم كه بیشتر در مورد فوتبال بحث و گفت وگو كردیم. او معتقد بود ایران باید بیش از گذشته در تصمیمات AFC تاثیرگذار باشد.

كفاشیان با بیان اینكه چسیبده به میز فدراسیون نیست گفت: من از سال 59-60 كه در رشته دوومیدانی وارد ورزش شدم همواره در پست‌های مختلف كار كردم اما باید بگویم در فوتبال وقتی تیم به موقعیت می‌رسد كسی هم به من تبریك نمی‌گوید اما خدای نكرده شكستی در كار باشد همه كاسه و كوزه‌ها سر من شكسته می‌شود. در فدراسیون یك مجموعه هستند كه كار می‌كنند و یك نفر تصمیم گیرنده نیست.

وی درخصوص اینكه گفته می‌شد به دلیل بازنشسته بودن مدت ماموریت او یكساله است، گفت: این موضوع صحت ندارد و من به صورت 4 ساله در فدراسیون خواهم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز