خبرگزاری کار ایران

در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس وزرای ارتباطات اکو پیشنهاد شد‎‎؛

تشکیل شورای رگولاتوری های کشوهای عضو اکو

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۱

تقی پور با اشاره به زمینه های همکاری میان کشورهای عضو اکو در حوزه ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری، ارایه خدمات متعدد ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت ها و ارائه سرویس های دولت الکترونیک از جمله زمینه های موجود برای گسترش همکاری میان کشورهای عضو است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش همکاری‌های کشورهای عضو اکو در حوزه فناوری اطلاعات را خواستار شد و گفت: گسترش همکاری‌های اعضای اکو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه توسعه داخلی و ارتقاء جایگاه بین المللی کشورهای عضو باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا‏، دکتر رضا تقی‌پور در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس وزرای ارتباطات اکو، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در همین زمینه، پیشنهاد تشکیل شورای رگولاتوری‌های کشوهای عضو اکو، ذیل کمیته مدیریت حمل و نقل ارتباطات ارایه شده است‏، این پشنهاد با رویکرد ایجاد توافقنامه‌های هماهنگی مرزی جهت رفع یا کاهش تداخل مضر فرکانسی در سرویس‌های مختلف ارتباطی مطرح شده است.
وی خاطر نشان کرد: تدوین استانداردهای مخابراتی منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در زمینه تایید نمونه تجهیزات مخابراتی و فناوری اطلاعات از دیگر اهداف ارایه این پیشنهاد است.
تقی‌پور با اشاره به زمینه‌های همکاری میان کشورهای عضو اکو در حوزه ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه‌های نرم افزاری و سخت افزاری، ارایه خدمات متعدد ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه سرویس‌های دولت الکترونیک از جمله زمینه‌های موجود برای گسترش همکاری میان کشورهای عضو است.
وی ادامه داد: از دیگر زمینه‌های این همکاری‌ها می‌توان به همکاری میان اپراتورهای سیار در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش تعرفه‌های رومینگ بین اپراتور‌ها، ایجاد و ارتقاء امکانات در انجام آزمایش‌های فنی رومینگ و ظرفیت دروازه بین الملل، تامین محتوی، ارائه خدمات ارزش افزوده و مخابرات اضطراری اشاره کرده است.
وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات تصریح کرد: بررسی زمینه ساخت و تولید تجهیزات مخابراتی و استفاده از دانش مشترک در زمینه طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی مشترک کشورهای اکو با استفاده از نقاط مداری این کشور‌ها از دیگر پیشنهادهایی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: ایران از توان علمی و فنی بالایی در زمینه طراحی، عملیات، نگهداری و اجرای شبکه‌های مخابراتی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از قبیل؛ شبکه فیبرنوری، ارایه خدمات IP و ارایه امکانات خاص در نرخ ترانزیت ترافیک بین الملل برخوردار است و آمادگی همکاری لازم در این خصوص وجود دارد.
دکتر تقی‌پور اظهار داشت: سرمایه گذاری مشترک، ایجاد و تقویت بازار و صنعت مشارکتی ICT، حمایت از اتحادیه‌های بخش خصوصی در صنعت ICT به منظور تقویت سرمایه گذاری از جمله ساز و کارهایی است که توجه به آن می‌تواند زمینه توسعه در این حوزه را فراهم کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که بدون توجه به تحقیق و پژوهش و انتقال دانش حاصل از آن نمی‌توان انتظار توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را داشت گفت: معتقدیم مطالعه لازمه هر شکل از توسعه در ابعاد مختلف و لذا کشورهای عضو اکو می‌توانند با توسعه همکاریهای آموزشی و تحقیقاتی در حوزه ICT به سوی توسعه ایی پایدار گام بردارند.
دکتر رضا تقی‌پور ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه سراسری در سطح کل کشور را یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات دانست و گفت: ایجاد شبکه‌های عمومی شامل تمام لایه‌ها از جمله شبکه دسترسی پرسرعت برای کاربردهای مختلف و شبکه‌های اختصاصی شامل شبکه‌هایی نظیر شبکه دولت، ملی سلامت، ملی مدارس، گمرک، مالیات، علمی، کارت هوشمند ملی از جمله برنامه‌های تدوین شده در این حوزه است.

اجلاس امروز مراحل اولیه همکاری در حوزه ICT است
هنوز زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات متناسب با سایز و جمعیت کشور‌های عضو اکو نبوده و جای کار بسیاری دارد.
در ادامه این مراسم، الطاف اصغر معاون دبیر کل سازمان اکو، در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: علی رغم تمامی دستاورد‌ها باید به خاطر بیاوریم که در مراحل اولیه همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم.

وی با بیان این مطلب که هنوز زمینه‌های فعالیت زیادی هستند که باید انجام دهیم تصریح کرد: هنوز زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات متناسب با سایز و جمعیت کشور‌های عضو اکو نبوده و جای کار بسیاری دارد.

معاون دبیر کل سازمان اکو خاطر نشان کرد: اولین اجلاس نقطه عطف ارتقای همکاری در زمینه ICT و همکاری برای اتخاذ تصمیم و همکاری اولویت دار که در اجلاس باکو به آن اشاره شد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز