خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک وزارت نفت و سازمان محیط زیست تاکید شد؛

فوریت تشکیل کمیته‌ای مشترک برای احیای هور العظیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۸

در نشست مشترک وزارت نفت و سازمان محیط زیست بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب هور العظیم تاکید شد.

ایلنا: در نشست روز گذشته مسئولان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست بر همکاری‌های جدی فی مابین تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته جلسه مشترکی با حضور محمد جواد محمدی‌زاده معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رستم قاسمی وزیر نفت در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برنامه توسعه نفت بر اساس منویات دولت، تکلیف است، افزود: قرار این است که در توسعه صنایع نفتی کار به گونه‌ای هدایت شود که ضایعات زیست محیطی به حداقل برسد.

محمد جواد محمدی‌زاده تصریح کرد: هیدرو کربن‌ها در ذات خودشان آلاینده هستند و سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه دارد آلودگی زیست محیطی را به حداقل برساند.

در ادامه جلسه، وزیر نفت گفت: موضوع محیط زیست برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به زندگی مردم کشور مربوط می‌شود.خط مشی کلی وزارت نفت بر این است که موضوعات نفت بطوری تنظیم و هدایت گردد که الزامات زیست محیطی در آن پیش بینی گردد.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت شاخص‌های زیست محیطی برای حفاظت از تالاب‌ها خاطر نشان کرد: وزارت نفت به کلیه تعهدات زیست محیطی خود در کلیه پروژه‌ها و طرح‌ها پایبند است.

بر اساس این گزارش در این نشست مقرر شد به فوریت، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب هور العظیم تشکیل شده و موضوعاتی نظیر‌‌ رها سازی حداکثر آب و امکان گردش آن در تالاب و سایر تعهدات در مجوز صادره را به مرحله اجرا در آید.

در این نشست همچنین بر تسریع در اجرای تعهدات وزارت نفت در مورد بیابان زدایی و مالچ باشی دویست هزار هکتار از اراضی بیابانی و ایجاد فضای سبز تاکید شد.همچنین کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت معدن و تجارت برای پیگیری مصوبه اکتشاف نفت در بلوک گرمسار و رفع مشکلات موجود تشکیل می‌شود.

تامین سوخت یورو ۴ و ۵، ‌جایگزینی سوخت مازوت در نیرو‌گاه‌ها، طرح جامع مدیریت پسماند‌ها، پایش لحظه‌ای و خود اظهاری در واحد‌های مشمول و طرح کهاب و تفاهم نامه عسلویه، مدیریت کل حفاری و ساماندهی فاضلابهای صنعتی و انسانی ماهشهر و منطقه ویژه رازی و بندر امام از دیگر مسائل مورد بررسی در این نشست مشترک بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز