خبرگزاری کار ایران

بهزاد فراهانی خطاب به رئیس سازمان صداوسیما:

پخش نشدن تئاتر؛ تلویزیون را از ملی به اختصاصی تبدیل می‌كند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۴

فراهانی: پس ازچهارسال سرانجام ششمین نمایشنامه از طرف شورای نظارت تایید شد و به من گفتند درصورت تغییر بخش‌هایی از آن امكان تایید وجود دارد كه آن بخش‌ها را تغییر دادم.

ایلنا: بهزاد فراهانی رئیس انجمن صنف بازیگران خانه تئاتر نسبت به وضعیت آشفته تئاتر كشور و هم‌صنفی‌هایش اعتراض كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد فراهانی رئیس صنف بازیگران خانه تئاتر شب گذشته(20 آبان) در نشست فوق‌الهاده بررسی مشكلات اهالی تئاتر ضمن بیان اینکه اگر وضعیت تئاتر کشور به این شکل پیش برود صنف ما لطمه زیادی خواهد دید و معیشت بخش زیادی از هنرمندان مختل خواهد شد، گفت: امسال پیشنهادی برای دفاع از موقعیت حرفه‌ای انجمن بازیگران به رئیس سازمان صدا و سیما ارائه و طی آن از آقای ضرغامی درخواست شد که از 31شبکه موجود در کشور هر كدام هفته‌ای یک تئاتر پخش کنند که رقمی بیش از 120 اثر نمایشی خواهد شد.

وی افزود: اجرایی شدن این طرح موجب می‌شود همه اهالی تئاتر به کارهای تخصصی خود بپردازند و این وضعیت تاحدودی برطرف شود.

این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه عدم پخش تئاتر از تلویزیون آن را از ملی بودن خارج و اختصاصی می‌کند، گفت: می‌دانم که پیشنهادهای ما توسط مشاوران به گوش رئیس سازمان صدا و سیما نرسیده است. به همین علت من از طریق همین تریبون اعلام می‌کنم تا به گوش ایشان برسد.

فراهانی در ادامه با اشاره به اینکه 4سال است امکان اجرای هیچ تئاتری توسط مركزهنرهای نمایشی به او داده نشده اظهار، داشت: تا به امروز 6 نمایشنامه به مرکز هنرهای نمایشی ارائه کرده‌ام که هر یک به بهانه‌هایی رد شده است، اما سرانجام ششمین نمایشنامه از طرف شورای نظارت تایید شد و به من گفتند درصورت تغییر بخش‌هایی از آن امكان تایید وجود دارد كه آن بخش‌ها را تغییر دادم.

وی تصریح كرد: بعد از چندی قادر آشنا به من گفت شواری حمایت از این اثر حمایت نخواهد کرد چون اعتقاد دارد اثر گیشه نخواهد داشت.

این هنرمند تئاتر ضمن اشاره به صحبت‌های مدیر مرکز هنرهای نمایشی، گفت: ایشان گفتند متن تو را خودم شخصا می‌خوانم و این درحالی است که اولین متن من توسط عباس جوانمرد خوانده شد و به روی صحنه رفت اما دومین متن توسط قادر آشنا خوانده شد كه ایشان هم سرانجام نظر شورای حمایت را تایید كرد و گفت این نمایش گیشه نخواهد داشت.

فراهانی در انتها با اعتراض به وضعیت آشفته تئاتر کشور، گفت: گیشه به هیچ وجه نمی‌تواند معیار تئاتر سالم و محتوای تئاتر باشد. این یک نیرنگ است که توسط برخی آگاهانه میان اهالی تئاتر اشاعه داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز