خبرگزاری کار ایران

ناصر صالح نسب در صحن علنی مجلس:

استان خوزستان ۱۷ هزار جوان بیکار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۴

شهرستان هویزه حتی یک بیمارستان ندارد و از مجموعه‌ها و اماکن ورزشی نیز دراین شهرستان خبری نیست.

نماینده دشت آزادگان درخانه ملت گفت: استان خوزستان امروز بیش از ۱۷ هزار جوان بیکار دارد


به گزارش خبرنگار ایلنا ناصر صالحی نسب در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود گفت: استان خوزستان درحال حاضر بیش از ۸۵ درصد از تولید نفت و گاز کشور را برعهده دارد و با داشتن  ۱۲ میلیون تن محصولات کشاورزی رتبه اول را به خوداختصاص داده است اما از لحاظ بیکاری و محرومیت جزو اولین استان‌های محروم و بیکار جامعه به حساب می‌رود.


وی در ادامه به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: سوسنگرد آزاد شده است اما هنوز در بند اسارت محرومیت به سر می‌برد و با داشتن ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی تازیانه بی‌توجهی را بر تن خود می‌خرد.


صالحی در ادامه افزود: من از این تریبون فریاد می‌زنم که استان خوزستان بیش از ۱۷ هزار جوان بیکار دارد که همه این‌ها به خاطر این است که زمانی که جوانان به شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه برای کار مراجعه می‌کنند عدم تخصص را به آنان انگ می‌زنند و حتی در زمانی که برای پاکسازی معابر نیز حضور می‌یابند باز نیز عدم تخصص را صحبت می‌کنند آیا این برای جوانان این استان کافی و لازم است.


وی درادامه به عدم مدیریت درست آب در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هویزه در منتهی الیه کرخه دومین رود بزرگ ایران قرار دارد اما برای تهیه آب شرب غیر بهداشتی نیز در مضیقه است.کشاورزان این استان همچنین برای تأمین آب کشاورزی خود باید بهای سنگینی را پرداخت کنند که این مشکلات باعث خواهد شدتا بر نرخ تولیدات کشاورزی نیز اثر بگذارد.


نماینده دشت آزادگان درخانه ملت خطاب به استاندار استان خوزستان گفت: استاندار استان خوزستان یا در خواب است یا سیاست‌های ضد مردمی اتخاذ کرده است چراکه با پرداخت هزینه‌های تکمیل جاده البرز سوسنگرد مدت ۱۳ سال است که باند دوم این جاده تکمیل نشده است علت این موضوع چیست و چه کسی باید پاسخگو باشد در حالی که این باور کردنی نیست که بودجه‌ای برای ساخت این گونه امکانات درخوزستان وجود نداشته باشد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان هویزه حتی یک بیمارستان ندارد و از مجموعه‌ها و اماکن ورزشی نیز دراین شهرستان خبری نیست و این درحالی است که با پول این مناطق شهرستان‌های دیگر دارای امکانات رفاهی بیشماری از این قبیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز