خبرگزاری کار ایران

همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۲۵

پزشکان بزرگی نظیر دکتر ابراهیم ادهم لقمان الدوله، بنیانگذار آزمایشگاه پاستور و دانشکده های پزشکی، پروفسور عدل، بنیانگذار جراحی‌های نوین، دکتر جواد هئیت، اولین جراح که پیوند کلیه و جراحی قلب باز در ایران را انجام داد جز افتخارات پزشکی تبریز ایران و جهان به شمار می‌روند.

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز از برگزاری همایش تبریز شهر حکیمان، نکوداشت پیشگامان سلامت همزمان با هفته نکوداشت تبریز، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا رحیمی با اعلام اینکه این همایش روز سه شنبه، ۲۵ شهریور ماه، در سالن پتروشیمی تبریز برگزارخواهد شد، اظهار داشت: کمیته سلامت هفته نکوداشت تبریز یکی از فعال‌ترین کمیته‌های این هفته است که تلاش می‌کند برنامه درخور تبریز را برای این هفته تدارک ببیند.

مشاور شهردار کلانشهر تبریز در امور سلامت افزود: در این همایش از بزرگان پزشکی تبریز و بزرگان و پیشگامان پزشکی و سلامت آذربایجان در طول تاریخ تقدیر خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه ربع رشیدی یکی از محور‌های اساسی این همایش به شمار می‌رود، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که میراثدار این پیشینه گرانسنگ هستیم این مجتمع عظیم دانشگاهی که ۷۰۰ سال پیش شکل گرفته است از دوازده کشور پزشکان و دانشمندان در آن گرد هم آمده بودند.

وی با اشاره به خدمات پزشکان تبریزی به علم پزشکی در کشور اظهار داشت: پزشکان بزرگی نظیر دکتر ابراهیم ادهم لقمان الدوله، بنیانگذار آزمایشگاه پاستور و دانشکده‌های پزشکی، پروفسور عدل، بنیانگذار جراحی‌های نوین، دکتر جواد هئیت، اولین جراح که پیوند کلیه و جراحی قلب باز در ایران را انجام داد جز افتخارات پزشکی تبریز ایران و جهان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه علم پزشکی در تبریز گفت: حضور افرادی نظیر دکتر شیخ الاسلام و دکتر پزشکیان به عنوان وزرای بهداست و درمان مایه افتخار تبریز است و سعی خواهیم کرد در این همایش با یادآوری خدمات آنان به عرصه پزشکی از تلاشهای آنان قدردانی شود.

رحیمی گفت: در تلاش هستیم با استفاده از منابع مختلف و نظرات و اسناد پزشکان قدیمی تبریز کتاب تاریخ پزشکی تبریز را تالیف و منتشر کنیم.

وی یادآور شد: از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس فرهنگستان علوم، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دعوت شده است تا در این مراسم حضور داشته باشند و امیدواریم با حضور این افراد بتوانیم مراسم درخور نام بلند تبریز داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز