خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه مازندران:

85 درصد از نظام خانواده در اختیار زنان جامعه است

کد خبر : ۱۹۷۳۵

حجاب، قناعت، زهد و تقوا از مهمترین خصوصیات زنان دیروز جامعه بود که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را در خانواده داشته و عشق و محبت در زندگی‌شان موج می‌زد.

ایلنا-آمل: استاد دانشگاه مازندران گفت: 85 درصد از نظام خانواده در اختیار زنان جامعه است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل، ابراهیم اندرخورا در همایش "نقش مادر در تقویت و تحکیم بنیان خانواده" در این شهرستان با اعلام اینکه خانواده مهمترین شاکله تشکیل‌دهنده جامعه است، ابراز داشت: حجاب، قناعت، زهد و تقوا از مهمترین خصوصیات زنان دیروز جامعه بود که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را در خانواده داشته و عشق و محبت در زندگی‌شان موج می‌زد.

وی افزود: خانواده برای رسیدن به موفقیت و تعادل باید پنج اصل تربیت، وفاداری، صداقت، عشق و لذت را اجرایی کند و با این معیارها خانواده‌های موفق نجش و ارزیابی می‌شوند.

اندرخورا با تاکید اینکه آمار طلاق در جامعه ما بالا بوده و بدتر از آن آمار طلاق عاطفی نیز خیلی زیاد است، تصریح کرد: در طلاق عاطفی زن و مرد با هم و در کنار هم زندگی می‌کنند ولی دل‌های‌شان با هم ارتباط ندارد.

این استاد دانشگاه و مشاور برجسته مازندران با بیان اینکه برخی افراد معتقدند در جامعه کنونی عشق وجود ندارد ولی ما معتقدیم ناب‌ترین و واقعی‌ترین عشق در جامعه ما وجود دارد، ابراز داشت: 174 اولویت برای یک انتخاب موفق وجود دارد که پیامبر اسلام دو اصل اخلاق و دین را مهمتر از همه اصول و اولویت‌ها می‌داند.

وی در بیان حدیثی از رسول اکرم عنوان کرد: آن حضرت می‌فرمایند که " اگر مردی برای سرمایه همسرش ازدواج کند جزو بدترین افراد است"، گفت: نباید اصالت انتخاب‌ها به سرمایه باشد زیرا این امر یکی از مصیبت‌های خانواده ایرانی است.

* ایران بزرگترین کشور مصرف‌کننده مواد آرایشی در دنیا است

وی با اعلام اینکه ایران بیشترین آمار جراحی بینی بین مردان و زنان جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: متاسفانه کشورمان بزرگترین کشور مصرف‌کننده مواد آرایشی در بین مردان و زنان در دنیا است.

دکترای جامعه شناسی و استاد دانشگاه مازندران با تاکید اینکه 85 درصد از نظام خانواده در اختیار زنان جامعه است، ادامه داد: در مقابل 15 درصد نظام اجتماعی خارج از خانه برعهده زنان و بانوان است که متاسفانه این آمار امروزه مسیری عکس را طی وی اضافه کرد: چهار نقش مادرانه، عاشقانه، نقش اعتماد و آگاهانه از چهار نقش عمده زن در نظام خانواده است زیرا مادر در مدل تربیتی به رهبری نامگذاری شده است که باید پایگاه عاطفی و احساسی قوی را برای اعضای خانواده مهیا کند.

اندرخورا زن را موجودی شنیداری و مرد را موجودی دیداری توصیف کرد، اذعان داشت: 74 تفاوت بین زنان و مردان وجود دارد همچنین زن اگر قانع نباشد مسیر زندگی مرد را به انحراف می‌کشاند.

وی در پایان اذعان داشت: زن نیاز به توجه، محبت و عشق دارد و زنان نیز در برخورد با مردان باید بیشتر به آنها شخصیت داده و به شغل و میزان وابستگی و تعلق به خانواده توجه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد آمل، همایش 300 نفری "نقش مادر در تقویت و تحکیم بنیان خانواده" با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری آمل و اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان به مناسبت روز خانواده برگزار شد که به 10 نفر از مادران، دختران و بانوان فعال مددجوی این نهاد جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز