خبرگزاری کار ایران

استعفای مدیركل بی‌بی‌سی

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۷

«جورج انتویسل» پیش از استعفا گفته بود که گزارش برنامه «نیوزنایت» به غلط یكی از اعضای برجسته حزب محافظه‌کار را به کودک‌آزاری متهم کرده بود و این برنامه نباید پخش می‌شد.

در پی متهم شدن یکی از سیاستمداران سابق حزب محافظه‌کار انگلیس به كودك‌آزاری در یکی از مهمترین برنامه‌های خبری شبكه بی‌بی‌سی، «جورج انتویسل» مدیرکل این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، انتویسل پیش از استعفا گفته بود که گزارش برنامه «نیوزنایت» به غلط «لرد مک آلپاین» از اعضای برجسته حزب محافظه‌کار را به کودک‌آزاری متهم کرده بود و نباید پخش می‌شد.

گزارش نیوزنایت که به بررسی سوء استفاده از کودکان در مراکز نگهداری کودکان ولز در دهه ۱۹۸۰ اختصاص داشت، از لرد آلپین به اسم نام نبرده است ولی مطالب منتشر شده در سایت‌های اینترنتی با استناد به این گزارش، وی را به عنوان متهم شناختند.

انتویسل گفته است که پس از پخش گزارش از محتوای آن مطلع شده است.

به گفته انتویسل، وی به عنوان مدیرکل بی‌بی‌سی و سردبیر این سازمان خبری، مسئول محتوای همه برنامه‌هایی است که از این رسانه پخش می‌شود.

جورج انتویسل کمتر از دو ماه هدایت بی‌بی‌سی را برعهده داشت. وی هفدهم ماه سپتامبر به این سمت انتخاب شده بود.

جورج انتویسل ضمن اعلام خبر کناره‌گیری از مدیریت بی‌بی‌سی، گفت كه هنگام انتصاب به این سمت، بر این باور بوده است که هیات امنای این سازمان بهترین گزینه را برای «مقابله با چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: «با رخدادهای استثنایی هفته‌های گذشته به این نتیجه رسیدم که بی‌بی‌سی باید مسئول جدیدی را انتخاب کند.ِ»

انتویسل همچنین گفت: «تصدی مدیرکلی بی‌بی‌سی در چنین مدت کوتاهی، تحت سخت‌ترین شرایط، برای من افتخار بزرگی بوده است.»

جورج انتویسل همچنین با اشاره به نگرانی عمومی در انگلیس درباره بعضی رخدادهای اخیر در بی‌بی‌سی، تاکید کرد این موضوع‌ها تحت بررسی است.

انتویسل در طول ۵۴ روزی که هدایت بی‌بی‌سی را برعهده داشت، با چالش دیگری هم روبه‌رو شد که مربوط به پخش نشدن گزارش تهیه شده توسط برنامه نیوز نایت درباره اتهام‌های وارد شده به یکی از شخصیت‌های تلویزیونی بی‌بی‌سی بود.

پلیس می‌گوید كه جیمی سویل، مجری سابق بی‌بی‌سی ممکن است که در طول ۴۰ سال فعالیت هنری خود، حدود ۳۰۰ تن را مورد آزار جنسی قرار داده باشد. سویل سال گذشته درگذشت.

بی‌بی‌سی از «نیک پولارد» رئیس پیشین شبکه خبری «اسکای نیوز» خواسته است درباره پخش نشدن گزارش این پرونده از برنامه نیوز نایت تحقیق کند.

همچنین بی‌بی‌سی در حال بررسی فرهنگ سازمانی این رسانه در دورانی است که اتهام‌های جیمی سویل به آن تعلق دارد.

«لرد پاتن» رئیس هیات امنای بی‌بی‌سی نیز در بیانیه جداگانه‌ای گفت كه جورج انتویسل در پی وقوع اشتباه‌های غیرقابل پذیرش در این سازمان، به طور شرافتمندانه‌ای استعفای خود را تقدیم هیات امنا کرده است.

لرد پاتن گفت كه جورج انتویسل با شجاعت و شرافت عمل کرده است.

«ماریا میلر» وزیر فرهنگ انگلیس نیز استعفای انتویسل را تاسف‌آمیز ولی درست دانست.

میلر گفت: «باز گرداندن اعتبار و اعتماد عمومی به این نهاد مهم ملی حیاتی است.»

«تیم دیوی» مدیر بخش صدا و موسیقی بی‌بی‌سی از یکشنبه به طور موقت مدیریت این سازمان را برعهده خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز