خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی خوزستان اعلام کرد:

ثبت جهانی موسیقی علوانیه به عنوان فرهنگ مشترک ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۵۱

معنای میراثفرهنگی تنها به بناهای بازمانده از سال های گذشته نیست بلکه مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت های گذشته را نیز شامل می شود.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان بر استفاده از توانمندی‌های خوزستان در همسایگی کشورهای عربی تاکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که موسیقی علوانیه را به عنوان یک فرهنگ مشترک بین دو کشور به ثبت جهانی برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، افشین حیدری در دومین کارگروه زنان و خانواده که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: استان خوزستان به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق از ظرفیت های مشترک فرهنگی بسیار خوبی در ارتباط با این کشور برخوردار است. در همین راستا ما به دنبال این هستیم که موسیقی علوانیه را به عنوان یک فرهنگ مشترک بین دو کشور به ثبت جهانی برسانیم.

وی گفت: معنای میراثفرهنگی تنها به بناهای بازمانده از سال های گذشته نیست بلکه مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت های گذشته را نیز شامل می شود.

حیدری افزود: استان اصفهان در برگزاری جشنواره ملی میراثمعنوی پیشگام است و متاسفانه استان خوزستان با توجه به توانایی های بالایی که در این بخش دارد تاکنون در این جشنواره حضور نداشته است.

مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه استانی و ارسال آثار برگزیده به جشنواره میراثمعنوی در اصفهان گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت و همچنین هنرمندان صنایع دستی در استان نمایشگاهی با کیفیت را برپا کنیم.

حیدری تصریح کرد: امیدواریم تا برگزاری این چنین جشنواره هایی در طول سال تداوم یابد و در سال های آینده نیز استان خوزستان میزبان جشنواره ملی میراثمعنوی در کشور باشد.

مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با انتقاد از کاهش ثبت جهانی میراثفرهنگی خوزستان گفت: ما باید فعالیت های خود در این راستا را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز